|
|
|
|---|---|
|
Tjena.. Som ni kanske förstår är jag ute efter en hellackering på bilen. Jag visste att lacken på bilen var lite "tattig" ut av sig när jag köpte den, men inte att det var så här illa. Det lossnar tyvärr lack lite då och då, mest i trösklar som tur är. Färgen jag hade tänkt mig är svart med blåa "pärlor". Vad tror ni om det? - Men nu till huvudfrågan: Har ni något ställe att rekommendera till ett rimligt pris? Jag bor i Borås. //tompa | |
|
Hur mycket kan du lägga för en hellackering? Kan gå på allt från 5000:-(Svartjobb) och uppåt..Om du är ute efter pearlglans så kommer de kosta ytterligare några tusenlappar.. Ring runt o fråga, passa på och va lite fräck o fråga vad dom tar utan kvitto. Inte lika pinsamt som att fråga vad dom tar svart. Många billackerare brukar nappa rätt bra när man frågar på de sättet..Fräckt kanske men ett enkelt sätt att tjäna några sedlar på.. Min förra Primera va hel omalckad i grön smarargd eller vad färgen hetter, gick på runt 10loppor med innetrösklar, insidabacklucka m.m..vanlig Metallick färg |
|
|
Jag kan starkt rekommendera Lacktyl i Ängelholm. En liten bit att köra, men det är det värt. Vill du ha ett 100% jobb, som tyvärr kostar lite mer, hade jag utan tvekan lämnat bilen till Pe-Pe lack i Helsingborg. MVH / Jacob |
|
hampe m3 |
5000?? m sprej burk?? biligaste ja någonsin hört va 18000kr,(svart) blir ja blåst då eller?? hör man på en lack firma ej svart då är det ju betydligt dyrare. Har alltid haft fräsh lack men nyfikenhetn gjort att ja ända frågat lakerare o firmor som man kommit i kontakt med iomed anndra ärenden. |
|
Mert: Okej, tänkte kika runt lite men jobbigt om man hittar ett tattarställe så får man samma skit igen, hehe.. Vad tror du en lack med pärlor kan gå på då? Jacob: Vad ligger priset runt ungefär? Fan inte miljonär :D //tompa |
|
parolof |
pröjsade 5500:- för en hellack på min Bubbla förra året inklusive underarbete och färg Länk men det var ett hemmajobb så att säga, bra tips kan vara att fråga där dom säljer billacker om dom vet någon som håller på hemma och lackar |
|
Okej! Det ska ju inte bara vara billigt, det ska bli bra också. Men givetvis vore det ju gött med lite "rabatt" så att säga. //tompa |
|
| hampe m3, känner man folk så blir de billigare..Frågar man på ett bra sätt så blir de billigare..finns mängder av sätt att få en hellack billigt och givetvis bra.. | |
TobbeBMW |
23.000:- för en hellack av en E36:a (vitt) då var/är färgen djupblå metallic. |
|
rassau: Kompis till mig lämnade in sin Skyline där på hellack, det hamnade på 10`. (Lacktyl) MVH / Jacob |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.