|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner! Fick hem en olustig faktura idag...27 år gammal ska man tydligen betala 11500 kr helåret och helförsäkrad för en gammal E36 325. Dessutom i en småstad. Förra året var premien 7100 kr. Räkna ut den höjningen ;-) Nä nu blir det till att byta bolag. Trots 9 skadefria år fick man en käftsmäll på blanka eftermiddan. Mvh | |
|
Vad har du för bolag? Jag hade bytt på direkten, själv fick jag nyligen en relativt modest höjning på 1000kr av TH. Om jag har kvar bilen över sommaren byter jag till Original försäkringar. De skulle inte ha mer än knappt 8kkr. E36 325 verkar vara extremt olycksdrabbad och det verkar synas på premierna. 328 E36 är t ex mycket billigare för mig att försäkra, misstänker att det beror på oss "snart-30åriga-gubbar" som föredrar 328 :-) |
|
|
Kan du tänka dig att det var just TH! Klart jag bytar. Tidigare år har dom alltid varit billigast så jag har behållt dom sen jag var 18. Men nu blir det byte. Billigast hittills...8600 kr på LF. Gör ju att man bli lite lugnare iaf. Men sicka svinpriser. Spelar tydligen ingen roll att man varit skadefri och hållt sig till samma bolag. |
|
|
Hultan: trohet får du inget för det är bara vilt prutande som gäller och rundringning i flera varv som kan löna sig... ("Bolag A säger 7500:- men jag låter dig ge mig ett bättre pris... 7000:- säger du... OK", ring vidare till Bolag C: "bolag B säger 7000:- vad säger du om det?? 6800:-??" osv osv) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.