|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Skulle bara vilja veta vad ni har för bränsleförbrukningar på era 523 touring. Min bil rullar ca 2 mil/dag och jag tycker färddatorn konstant visar 1,26 l/mil. Är det någon som vet vad det kan skilja på förbrukningen när det blir dags och lägga på sommarpuckarna och det blir bättre väder. | |
|
Hej, har legat på 1,2 hela vintern, ca. 2 mil per dag. Varvar till stoppet ibland men inte alltid... /M Min bil: Länk |
|
|
Hej! Detta har avhandlats tidigare, vet inte riktigt hur man länkar till tidigare inlägg, men sök på "Törstig 528.." /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
e30cabbe: en liten länk lektion Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Snart, snart, snart åker jag o den ut på vägen igen... Länk /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
Ja, se på f-n...:-))))) /Magnus Regn är verkligen inte roligt... |
|
|
0,95-96 visar min med vinterdäck och ca 0,92-93 med sommardäck. |
|
|
Ligger ganska konstant på 0,91-0,95 visserligen en hel del långkörningar men oftast med hela familjen och packning. Körde en gån det mindre vägnätet från Båstad till Lindesberg utan blyfot och hade då ett snitt på 0,79, har aldrig inträffat igen..... /Fredrik |
|
|
1.23 liter/mil ligger jag på med min V8... 523an som oftast körs av min far ligger strax under litern enligt f-dator. ___ Vanliga fel på E34: Länk |
|
|
Ja nu vintertid med dubbdäck och endast stadskörning så ligger min på 0,91 enl. färddatorn. Ta er en titt: Länk |
|
|
0,83 enligt datorn, men det är ju bara en 520. BMW CS #5206 |
|
|
Jag körde upp den från Tyskland fulllastad med öl, vinterdäck, och två vuxna på 0,89/mil. Låter som att min drar lite onödigt mycket i stadskörning om man jämför med er andra. Någon som vet vad jag vidta för åtgärder i så fall mer än att släppa på gasen. Manowar, kan det verkligen stämma att din bil ligger på 0,91 med dubbdäck och stadskörning ) bara att gratulera i så fall. |
|
| 1,3 i ren stadskörning på vintern med tunga fötter samt mycket tomgång.Vid konstant laglig landsvägsfart så är det inga problem att komma ner till 0,75 även med fullpackad bil. | |
| 0,88 blandad körning 3 mil / dag. 0,85 med sommardäck. | |
| ligger på 1 enligt datorn.......mest stadskörning. Vid långkörningar brukar man kunna komma ner till 0,78. | |
|
Vad kan det skilja mellan automat & manuell låda /mil. Jag har aut |
|
|
1,29 i ren stadskörning på vintern med ca.1 mil per dag. På sommar 1,0 - 1,1 i ren stadskörning. På landsväg är det 0,8 som gäller. jambo523 |
|
|
Hej, jag har haft min 523:a i en månad nu och enligt färddatorn ligger förbrukningen mellan 0,81-0,83. Hoppas att det stämmer bara Nu åker jag mest långkörning, 11 mil per dag men jag är positivt överraskad. |
|
|
Strax under litern vid daglig körning men är det lite längre så kryper det ner nära 0,8.. T |
|
|
Kör mest i Stockholmstrafiken i rusningstrafik (till och från jobbet) city-vällingby... legat mellan 0,98-1,00 under det senaste året med min 528i -97... sommar som vinter.... kallstarter på vintern och mer rullmotstånd men gasar lite mer på sommaren så det jämnar ut sig... landsvägskörning ligger 0,7-0,9 helt beroende på tempo hur kul man har bakom ratten... //MikEe |
|
| Körde idag lansväg och lite stad och kom ner på 0.76!!! Det tycker jag är lågt för en så pass stor och tung bil med breda lågprofildäck och 180+ hk. Brukar ligga 0.95 i stadstrafik och då mesar jag inte allt för mycket. Den är nyservad Insp II... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.