AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
932

Perre vs. JWR ?

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Nån som har konstruktiva argument?

Det gäller montering av BMW V8'or M62 resp. S62 (longblock)

från scratch med mååånga eftermarknadsdelar.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
alltså inte motor i bil, utan ihopmontering av Motor(er) - va lite otydlig där...

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jag anförtrodde Perra när min S62 fick vanosstrul + att fått förtroendet att renovera min Alpina. Det räcker som argument ;) Ska dock säga att jag inte har någon egen erfarenhet av JWR.

M V H
Stephan

Dagboken:Länk
Stephan: Hur går de me Alpinan? Har du några bilder från renoveringen som du kan skicka? =)

Mvh Tobias
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Tobbe:
Det kommer. Just nu står det still för vi väntar på minst en helpall med Alpinadelar. Har några bilder på spruckna motordetaljer som jag kan skicka. De ska även läggas in i dagboken så snart Janne får tid.

M V H
Stephan

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Jodå Perre har gjort flera stora jobb åt mig, och det har inte varit några som helst fel på kvaliteten, däremot tog det väldans låång tid mot vad det var planerat samt kostade både skjortan och byxorna, och det är ju också ett par leverabler att ta hänsyn till.

JWR är alltså "Jurgen Weise Racing" (Tyresö/Sthlm) för den som undrade.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Visst, men eftersom du redan lagt ut en j-a massa pengar, då är det väl ingen idé och börja snåla nu?! ;D
Men frågan är om Jurgen sysslat med stora projekt innan med lyckat avslut eller om han mest gör servicear och mindre reparationer. Hänger säkert lika mycket på respektive anställda är kompetenta eller inte och i vilken grad.

M V H
Stephan

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
Helt riktigt, tåls att tänka på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.