AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
867

Verifikation av milräknare

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ringde BMW service idag och frågade om de i samband med min oljeservice kunde verifiera kilometerräknaren på min M-roadster av modell -98. Svaret var att de kunde de INTE. Vad jag vet är det många som sålt sin Z3 med räknare verifierad av BMW. Innebär detta att det av någon anledning är omöjligt att verifiera räknare på M-roadster? Såvitt jag vet så lagras miltalet i något persistent minne vid varje service hos BMW och detta skall därmed kunna läsas av. Är det jag eller BMW som är helt ute och cyklar?
Du har helt rätt, miltalet sparas inte i någon box utöver mätarhuset. Jag trodde också att man kunde kolla upp detta på något sätt (tex. bakaxeln m.m) men detta går alltså inte enligt BMW. Blev själv lite snopen :-(
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
vänta nu , det finns massor med trådar om importerade bilar som påstår att det finns en "intern" räknare som i princip omöjligtgör fusk med mätarna. är det alltså en sägen?
Någon sa att årmodellerna 2000 och framåt har det men inte de äldre Z3:orna.
Bm
73
BmwNike
1969 Dodge Charger RT 440 (Factory Triple Black car!)

M3 E36 95 Röd
det finns ett annat sätt att kolla, nämnligen att ringa upp bmw sverige och ge dom chassie numret. Har bilen varit inne på reparation på en aukt bmw verkstad så finns bland annat mätarställning och datum dokumenterad.

genom att gämföra utskriften från bmw och besiktningspapper/ servicebok kan man syna en bluff.

För detta tar Bmw ca 200:- har jag för mig. Dvs om dom dyker upp med något relevant.

Funkar både på tyska å svenska bilar.

Som sagt här, mätarställning finns bara på ett ställe på äldre bilar.. I räkneverket....

"OUR HARDWARE RUNS BETTER WITHOUT WINDOWS" BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.