|
|
|
|---|---|
|
Har fått problem med att trojänaren 850i-91an börjat att krångla med att i starten (oftast e längre vila) går endast på 6 cyl. EML-lampan lyser.. Detta brukar ju fixa tills sig efter några gånger omstarter men är nu mer och mer svårflörtad. Har kollat på tex B31-sidan och fått lite nys om att det kan vara spänningsfall (dåliga batterier men jag har nya) samt DK-motor eller bränslepump. Har någon haft likande problem, vad börja med? Har ni kanske en bra referens som kan hjälpa att meka. Tacksam för alla svar (lite less efter 1 års fipplande) MVH Pepelino | |
| Kan vara spänningsfall som du säger, men kolla även insugspackningarna, dom brukar läcka och ställa till det när motorn är kall. | |
|
Samma på min förut, nu funkar den perfekt: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack Rallyfinnen och Erik w, nu börjar vårmekandet! : ) | |
|
Ber om ursäkt att jag missat frågan tidigare, hoppas de löser sig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Asså ja hade EML problem med min gamla 850 för nårra år sen å det fixade jag på nått jekla vis inte som den länken Erikw la in utan hur va det nu !? För mig ja skrev det i forumet se om man kan söka på 4 år gamla inlägg =) Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Jag hade samma problem. En kompis som har en värstingchevrolet fick punga ut med 24000 bara för boxen. I mitt fall räckte det med att man via databox fick ett antal fel. Min bil fick tre på höger, och tvä på vänster. Efter provkörning och nytt test var allt o.k Mitt råd: Kolla med en verstad. En Du litar på. Bor Du runt Stockholm, så har jag en mycket bra verksrad att rekommendera. Jerker |
|
|
Jag har för mig att det va så enkelt att det va batterina som inte hade tillräckligt me kräm när man startar bilen, verkar inte som den ville "synka" eller nått. Och att det skulle bero på att batterina var lite kass på samma gång som ja mest körde väldigt korta sträckor, så batterina inte hann å ladda upp sig ordentligt. =) Kolla även så att generatorn funkar som den ska. Lika bra å kolla det billigaste först :P Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.