|
|
|
|---|---|
|
Ska ta bort solfilmen på mina sido-framrutor. det blir ju en hel del kladd kvar minns jag efter att ha tagit bort en toning ovankant på framrutan... har läst i en del trådar att man ska tvätta med limtvätt efter avlägsnande av själva toningsfilmen... vart köper jag sådan limtvätt? /Jonas | |
|
Funkar inte vanligt aceton eller liknande? :) (Se till att ha ansiktsmask på bara! Många ångor blir det!) |
|
|
Länk funkade utmärkt. Mvh |
|
| Om det är vanlig "OK-film" som fått sitta tills den blivit lite lila (typ ett år) så är det bara riva bort det, och *vipps* där har du ytan som du tvättade innan du la på filmen. | |
|
jag använde aceton och fönsterputs när jag tog mort toningen i ovankant på framrutan... det såg bra ut till en början, men när det var fuktigt ute så immade det igen mkt värre där stremern hade suttit... blev bättre å bättre men ett halvår senare e de inte helt borta... rob: använder du label off för att tvätta med efteråt eller som hjälpmedel för att få bort filmen? /Jonas |
|
|
har idag tagit bort filmen på en av rutorna... den är nu mycket ströv och ganska klibbig. Köpte casco limtvätt på bauhaus men de funkar inet alls. spädes 1+10 med vatten står de på flaskan, å så gjorde jag, vågar jag köra den koncentrerade limtvätten direkt på rutan? eller har nån nåt bättre förslag? /Jonas |
|
|
jag stavar ju som en kratta... ströv = sträv ovan... /Jonas |
|
|
Spä den inte kör konsentrerat och prova med kemisk ren bensin eller cellulosaförtunning. |
|
|
Finns i färghandeln |
|
|
azkikr: Efteråt, limmet blev kvar på rutan - men det tog ett tag att få bort även med label off, använd en bil-isskrapa så korvar det ihop sig. Mvh |
|
| Du kan ju prova Cascon koncentrerat på nån liten bit först. | |
|
cascon funkade å använda koncentrerad... men den funkade inge bra på limmet... fick gnugga som fan... men sen bytet jag till rödsprit å de gjorde susen... så de blev bra till sist. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.