|
|
|
|---|---|
|
Hej alla entusiaster. Först måste jag bara säga att detta forum är fenomenalt. Har man några funderingar eller behöver några råd får man alltid svar:) Nåväl, till mitt dilemma. Jag har problem med min biltelefon, det är Bmw original (trådlös lur, siemens troligtvis) i en 540 av årsmodell 2002. Jag har kämpat hela påsken och behöver nya infallsvinklar. Såhär funkar den (eller rättare sagt inte:) Jag har stoppat i simkortet och slagit in pin koden på bilmonitorn. Det funkar perfekt, jag kan både ringa från bilmonitorn samt ringa till bilen, inga problem. Problemet är den trådlösa luren. Så fort jag aktiverar den visas i displayen följande "Suche Basis" samt en tom batteri indikator. När jag försöker ändra tex. språk i luren eller några andra funktioner står det "Keine Verbidung zur Basis". Efter några minuter hörs ett ihållande pip, sen stängs telefonen av. Suche Basis har jag förstått att det menas med att den söker basenheten, men vad betyder den andra texten? Har köpt instruktionsbok för telefonen men inte lyckats klura ut nåt nytt. I själva hållaren finns det en liten spärr som skall stå till höger, har med radioförbindelsen att göra enl. instruktionsboken, den står i rätt läge. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Alla svar ermotages tacksamt:) Vh/ Kermit. | |
|
Byt batteriet i telefonen Länk |
|
|
Det har nog dessvärre ingenting med batteriet att göra =( Pröva det här: 1: ta bort minuskabeln på batteriet och låt den vara av i minst två timmar. 2: Sätt dit kabeln igen. Vänta i 30 minuter- gör ingenting med bilen under tiden. 3: Nu bör det funka. Fungerar det inte nu kan det hänt lite otäckheter. Det står precis samma på min lur, men det beror på att jag bytt ut själva handenheten eftersom den förra gick sönder. Då måste BMW koda om handenheten till basenheten i bilen. Det värsta är ju om basenheten gått sönder. Att telefonen piper och stänger av sig själv beror på att den inte hittar/kan synka med basenheten Lycka till!! |
|
|
Hur gick det med detta grodan kermit??? |
|
|
Hej. Jo det var så att telefonen kan ligga antingen med knapparna vända uppåt i laddaren eller med knapparna nedåt. Jag gjorde rent kopplingen i telefonen och i batteriladdaren och provade sedan att lägga telefonen med knapparna nedåt. Efter ngr timmar funkade telefonen som den skulle, batteriet i den var fulldaddat. Vh/Kermit. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.