AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
651

Strömkabel till Cd-växlare

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Hej,har redan sökt i forumet utan framgång..
köpte en cd-växlare och har fixat styrkabeln mellan stereo och växlare.. men hittar ingen 2polig strömkabel i bagaget.. inte heller i inredningen bakom stereon..

Måste jag själv skarva strömkabeln från växlaren till ngt annat i bilen och isf var ska jag koppla in den?

bilen i fråga är en 328 touring -96
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Är tacksam för all hjälp jag kan få!!
Hej !

Jag har ingen direkt løsning till det problem, mne jag var själv på BMW idag och frågade om exakt samma sak idag. Jag har köpt en cd växlare från Sony med en adapter som ska fungera till BMW Business RDS. Var din koppling till cd:n fram på stereo delen ?
Jag ska skicka mer info till BMW imorgon, då ska jag förhoppningsvis få svar på var man måste koppla inn strømmen.

Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Tjena!
Nej tyvärr..styrkabeln till växlaren kopplas in i den ena stickkontakten på vänster baksida på min stereo..

Jag antar att strömkabeln från växlaren är till för om man har fördraget kablage i bilen.. därför kommer jag förmodligen att ta el från strömkabeln till stereon eller telefonen.. det borde ju bara vara att koppla in sig på samma sladd eftersom de regleras av tändningen båda två..

Om du får mer info så skriv gärna igen!
mer hjälp mottages också gärna!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
köp en walkman =)
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Ingen som vet?
För tillfället tar jag elen direkt från batteriet med en säkring mellan... men eftersom jag inte vet hur mkt cd-växlaren drar när stereon inte är igång så vet jag ju inte...

Hjälp mig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.