|
|
|
|---|---|
| Hej och välkommen till mig själv och mitt första inlägg. Har en e30 316i touring -92 och funderar på att sänka den lite, framför allt fram. Behöver jag byta såväl fjädrar som dämpare eller räcker det med kortare fjädrar? Jag har köpt nya 205/55 16" däck och vill undvika snedslitning eller annat slitage orsakat av sänkningen. Hur mycket behöver jag sänka den utan att det blir för iögonfallande? Har läst tips om att en 60/40 sänkning är lagom. Orginal är den betydligt högre fram än bak, åtminstone visuellt, beror förmodligen på den annorlunda utformningen av hjulhusen bak jämfört med fram. | |
|
frågar du mig så ska en bil vara lägre fram än bak :) |
|
|
en sak till,om du kollar i powerbörsen här på autopower så brukar det ofta finnas både satser med fjädrar + dämpare och ibland bara fjädrar osv oxå till bra priser. hejs |
|
| Stämmer bra det där med att de flesta bilar är lägre bak, dum fråga/påstående från min sida. Min fråga var om jag behöver både fjädrar och dämpare eller om det räcker med kortare fjädrar utan att däck eller något annat blir lidande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.