|
|
|
|---|---|
|
Hejsan..=)) Har en E34 520 Touring -95:a som läcker soppa ifrån returrören vid tanken. Hur svåra är dessa att byta ut tro..?? Rören kostar ca: 700:- men med arbete är priset 4500:-.......kan det vara så besvärligt att byta dessa returrör..?? Någon som har gjort detta på en 520 Touring åå kan berätta för mig hur det går till åå om det är besvärligt..?? Vore tacksam för ett snabbt svar.. ............................MVH:// Harry S, Medåker. There is no substitute to cubic inches. | |
|
Det där är inga problem att fixa själv. Köp delarna, funkar även med bensinslang med rätt dimension och slangklämmor. Det tar lite tid att plocka bort och sätta dit vissa kåpor och grejer men inget svårt alls. Snåla bara inte när du byter röret så till vida att du bara byter precis vid läckan. Kan vara så att röret är murket på ett större område fast det inte syns just nu. Jag fixade mitt själv. Under 100:- för delarna och sedan jobbet som tog någon timme eller två. "Bilar som inte driver bak är trasiga!" Länk |
|
|
Kolla också ventilationsrören omkring tanken. Dessa brukar ofta vara sönderrostade och läcka bensin. /Per |
|
|
...Hej Igen....=)) Var sitter dessa ventilationsrör troo..??? Dom här 2 rören som läcker kommer ifrån en liten behållare över höger bakhjul åå så går dom, en på framsidan resp. en på baksidan av tanken och därefter upp på tanken mitt på denna. ................................MVH:// Harry S, Medåker. There is no substitute to cubic inches. |
|
|
Här kan du se hur det ska se ut. Länk Länk Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hejsan Igen..=)))) Ber att få tacka för skisserna, Micke.....dom var värdefulla, "Tack". Ser nästan hur min ser ut genom dessa...hehe. ...........................MVH:// Harry S, Medåker. There is no substitute to cubic inches. |
|
|
Dessa rören ger alltid upp på E34 förr eller senare, Och som sagt kostar bara en hundrig att byta själv till gummislang. Varför köpa svindyr original som snart rostar hål igen när en gummislang håller i evighet. Fixa det själv och spara 4400 kr köp en resa till solen för pengarna istället. |
|
|
Men hur är det egentligen att sätta dit gummislang istället för rör? Gummit åldras ju också och spricker tillslut. Frågan är vilken av dem som håller längst? Eller vad som kommer först, rost eller sprickor? :P /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.