|
|
|
|---|---|
|
Min 525 har M-paket Jag saknar hasplåten under motorn = MASSA SKIT Undrar om det är samma hasplåt / dammskydd eller vad det nu kan heta på bilar med M-front och bilar med standard. Någon som har en liggande? -Phil | |
|
Ja, det är precis samma hasplåt. Egentligen är det 2 hasplåtar som sätts ihop. Kolla på skroten om det finns till din bil. Annars finns den/dem på BMW. /Per |
|
|
Köp från BMW inte så dyra gick på runt 700 för båda hasarna med skruvar och tillbehör |
|
|
Man tackar Följdfråga är det samma hasplåtar på alla E34? Ska ändå inom skroten och köpa lite småsaker imorgon. Tror de har några TDS och gamla E34 med m20. Annnars var det ju mkt rimligt nypris. Man blir förvånad ibland. -Phil |
|
| Det var väl en del BMW-verkstäder som tog bort hasplåtarna för de "var i vägen" vid service och satte aldrig tillbaks dem igen för att underlätta vid nästa service.... Detta utfördes (har jag hört ryktesvägen, ej bekräftat) bla av en BMW-verkstad som hellre ville forsätta med Mazda, som de haft innan, "för det var mycket enklare bilar att serva och laga, inte en massa skit ivägen".... | |
|
Lol? Tds plåtarna passar inte på en bensinare, de är annorlunda. Är osäker på om M20 plåtarna passar. /Per |
|
|
Att ta bort plåtarna är ju det dummaste man kan göra. Remmarna slits ju dubbelt så fort. All fukt och smuts på kablar och elektronik. Salt och skit. Att ta bort hasplåten är ju 2 minuters extra arbete, hemskt om de resonerar så. Jag lämnar ogärna ifrån mig mina bilar. Känner att jag gör arbetet med omsorg, men vissa saker kan man ju inte och ibland har man inte tid - Då kommer klåparna in i bilden, jobbigt. Länk Hittar denna men den bakre är det lite värre med... den främre som jag tror att detta är är samma på m20 och m50 i alla fall -Phil |
|
|
det ska nog vara Länk 23 och 7 |
|
|
Länk nr 23 inte samma art nummer som m20 eller dieseln. Kommer nog att köpa nytt då. -Phil |
|
|
Du är snabb! Vad var det första jag länkade till? -Phil |
|
| ingen aning vad det kan vara? | |
|
Slutsats den bakre 7 är samma men den främre 23 går efter motortyp. 7 finns inte på tds med automat så den går väl efter växellåds typ. OK så det blir väl till att köpa nytt för att få rätt grejer. Tackar för svaren. Nu skall det bli rent o motorrumet, fram med autosol och tandborste! -Phil |
|
|
...Och... Nr 7 finns inte på TDS med manuell heller, vet eftersom vi äger en inom familjen =) /Per |
|
| lyfter upp en gammal tråd genom att fråga ifall man kan köpa endast den främre utan att det blir problem vid monteringen? | |
|
Jag vet tyvärr inte då jag fått en massa andra fel som gått före hasplåtarna. -Phil |
|
| Med min 525 så skall det gå att enbart köpa den främre och sätta dit utan problem man behöver inte den bakre så säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.