|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken låter, går det att laga en spricka i insuget på em m60. Det är i plast. Om det är möjligt, i så fall på vilket sätt? Har hört att man kan smälta ner plast på kemisk väg, någon som har kunskap inom detta? Eller något annat förslag? | |
|
plastsvetsning heter det då, men det beror på vilken sorts plast det är av det finns ett par olika :) finns dock ngt som är som kemisk metall som funkar på plast...testa det MVH Johan K |
|
|
Kemisk metall kanske jag kan använda ja, men jag vill göra det bättre. Med att svetsa plast trodde jag främst att man syftade på när man smälte ihop plast med tex en lödkolv. Vad jag undrar är om det är någon som är insatt i att smälta ner och laga plast på kemisk väg? Jag har för mig att man skulle använda någon bas. Vilken bas? Och var får man tag på den? Och även var man får tag på lämplig plast att fylla upp med undrar jag? Mvh Peter |
|
|
Det kanske någon billackerare kan hjälpa dig med. de brukar ju ibland hålla på att reparera kjolpaket, spoilers och andra plastdetaljer som finns till bilarna. /Mats |
|
|
Tror inte det är helt enkelt att smältlaga insuget då det inte är termoplast som i t.ex kofångare. Man vill ju inte att insuget blir mjukt när det blir varmt under huven :-O Bästa borde vara laga kemiskt. Dvs, först kanske bearbeta, t.ex slipa ur spickan och sedan bygga upp ny plast på samma sätt som man gör när man lagar en båt (som inte heller är termoplast) |
|
Jeppe W |
Med vanlig glasfiberväv och polyesterplast kan man åstadkomma underverk. Jag tänkte eventuellt försöka mig på att göra ett nytt plenuminsug i glasfiber, någon som redan provat kanske?? |
| Jag har ett insug över om Du vill köpa. | |
Jeppe W |
Berätta lite mer. Bilder? Pris? |
| snackar ni om röret som går från luftburken in till motorn? jag lagade den med sån där gummitejp som smälter ihop efter ett tag, funkar perfekt. min hade dock spruckit "längst med" dom där "dragspels" grejerna på röret så det var bara å dra eltejpen runt runt.... | |
|
Ambush: Jag är mycket intresserad! Vänligen hör av dig till mig på 0739-620 479 eller pkfj@tele2.se Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.