AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
804

vad är en 518i värd idag?

min e28 skulle jag vilja veta vad man kan få för pengar för det är en 86a med 30 tusen mil på mätaren ALLT funkar som sitter original den är nybesiktigad utan anmärkning och ny skattad, rost finns men inte så farlig, vill veta ett ca värde

putte
5-8tkr.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
om man skulle fixa all rost å göra den kannon fin?? kanske fuska lite me mätaren:) 20 mil istället??

putte
Jag tror inte det gör så stor skillnad. Det är en 19 år gammal instegsmodell och på intet sätt unik... Men den blir säkert mer lättsåld om du fixar till den. Jag hoppas du skojar med "fuska me mätaren".

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
jodå skoja lite, jobbigt när bilen har gått långt bara..... Men den är gamal så då blir det ju så i dom flesta fall, tack! rolligt att veta lite ca värde

putte
hm
37
hmm_jonte
325ix - 87
hallå jag köpte en 518 e28 83a den va helt ok med tanke på åldern ingen rost inga problem med motorn mins inte hur långt den gått..
jag gav 3000 för den...
tror också på 5-8k om allt fungerar som det skall!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Instämmer med 5-8k. Om rost fixas till lär det ju göra bilen mer lättsåld. Att "fixa" mätaren skulle förmodligen int egöra nåt alls på värdet då 30k mil på en så gammal bil inte är nåt att bråka om. Snarare skulle det sänka värdet iochmed att du får förstöra all dokumentation om det ska bli trovärdigt......
Carl Adam Andersén
Jag hävdar att 10k mil på M10an gör en hel del på värdet.

Jag säger 4-5 papp i slutpris.

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Så en historielös 20000milare skulle vara värd mer än en dokumenterad 30000milare? Nej, det tror inte jag. Tror inte de milen på en 86 518 spelar nån roll alls. Däremot spelar det roll hur bilen är skött och att det kan bevisas = förmodligen billigare och mer problemfritt ägande för köparen då "bevis" för att mycket kan vara nytt , bytt och servat finns. Vilket int eblir fallet om bilen "skruva". På en nyare bil hade detta lösts med "nya" papper och bok, mne vem gör det på en 20 år gammal bil?
Carl Adam Andersén
Känns som en bok är sunkigt bevis på skicket på en motor. Har haft en del M10 och efter 20000 mil är de oftast dåliga i kammen. Säkert fler än jag som har den erfarenheten. Detta medför att intresset för högmilare inte blir lika stort när man letar efter en M10a. Blir svårare att fånga in en köpare för första kontakt för den som säljer en sådan.

Det var så jag resonerade, dessutom finns det en hel del 518 på marknaden nu.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.