|
|
|
|---|---|
|
Hej! tänkte bara dela med mig lite. har precis köpt mig en 02 touring som ska renoveras. kanske någon som är intresserad av att följa mitt projekt :) jag har precis slängt upp sidan o allt är ännu inte perfekt. men det blir det väl snart. Länk skriv gärna vad ni tycker och om ni har några bra tips /Mvh Daniel | |
| Snyggt! Den inka race-touringen var ju urläcker... | |
|
Trevligt med fler touring-projekt! Nästan bud på att ha en träff! Jag i Everöd och Bmwfreaken i rinkaby och du oxå i kristianstad krokarna med var sin 02-touring! MVH Sandor S. |
|
|
Mycket trevligt, ska bli kul att följa. Håkan |
|
|
fick du med orgina papperna på bilen? Hur har du tänkt gå an karossen? Blästra och/eller syredoppa? Du kan hitta mkt delar bla plåt på www.ebay...och det du inte hittar där finns i glasfiber ;) /Pelle |
|
|
pelle persson. ne tyvär. det är en tii igentligen men de papprena fick aldrig krille jag köpte bilen av heller. så det kommer få vara en 1602 istället. hoppas inte abp kommer på det bara :) som det ser ut nu så blir det till o blästra o köra med vinkelslipen. större delar av golvet ska bytas ut. |
|
|
Hörru Sandor, vi känner ju nästan varann kom jag på :) jag delar garage med Krille olofsson, Mottroz känner mig, Krille var hans lärare :) sen tidigare, dig har jag kanske träffat när jag va med Krille och Lena på bivaröd och han diskuterade superstage med ngn av er raceputtar :) så vi är bekanta för varandra här i k-stad trakten :) MVH Johan K |
|
|
Kul att vi är flera som renoverar touring,min är i lite vakum just nu, kommer alltid nåt annat projekt imellan. Mvh/Micke |
|
|
Jo jag känner till pappers historian på bilen...det är lite synd om du ner "flaggar" 02an! /Pelle |
|
|
Johan K.: Synd att vi blev av med Bivaröd-rakan! Nästa år kan vi kanske köra där igen! Jag håller på för fullt med att ordna Blackrace i Kristianstad,kommunen är klar och polisen tar lite tid på sig med att godkänna tillståndet. Preliminärt så är första körningen den 7:e maj och andra den 4:e juni! Lite jobbigt med många projekt samtidigt men det får gå! Idag blev spakstället färdig till den 5vxl lådan klar,motorn är på plats och snart 323-diffen oxå. Sen är det kardan problemet som är på tur. Har du nån tid över så är du välkommen att kika på mitt bus-bygge. MVH Sandor S. |
|
|
Hur går det med renoveringen? Drömmer själv om en fin 02:a och att följa ett projekt från skrot till pärla är inspirerande. Har renoveringen avstannat eller? Alj |
|
|
Hej! det håller på dock har jag jobbat mycke och inte hunnit göra så värst mycke sissta tiden. fast veckan som kommer nu ska det jobbas dag och natt då jag får låna grannens garage där det finns tillgång till lite mer verktyg lift mm. då blir det lite mer motiverande att jobba på det också. mitt trånga garage är inte så roligt att vara i mer än i 1h =) /Mvh Daniel |
|
|
Ska bli kul att följa. Ska bli mitt projekt med så fort jag hittar en 02:a 75-77. Vill ha en med dom fyrkantiga bakljusen då urmodern var en 1502 -75 som jag växte upp med som bär ansvaret för att man blev en BMW fantast... No More Limits! |
|
|
Hej! igår hände en hel del. fick ett samtal av en kompis som hittat en e30 318i 85:a på skroten, hade visst blivit ett misstag, skrotnissarna skulle igentligen inte skrotat den. vilket fall som helst. kompisen känner skrotarna rätt bra, tog ledigt resten av dagen o åkte direkt ner för o kolla på bilen. bilen var helt orginal hade gått 18k mil. serviceboken var välstämplad. startade upp motorn på första försöket, gick rent o fint. frågade vad han skulle ha för motorn. 2000kr sa han. hm tänkte jag. prata lite med kompisen som sedan snacka lite med skrotnissen. stod o väntade ett tag. kompisen kommer tillbaka med ett leende o säger. 1200kr för motorn växellåda styrbox ja allt du vill ha på bilen. hehe niiice. åkte direkt o hämtade släp. körde tillbaka o rev ut allt :) kändes lite i hjärtat dock. tom stereoluckan satt kvar "bmworginal" helt orörd. skruvade iaf ut allt allt o hivade på släpet. åkte hem o dumpade av allt på lagret :) sen stack jag o kompisen in i garaget o svetsade fast lite bitar i bagaget som jag kapat ut sen innan för blästring. även upphängning till batterilådan svetsades fast i bagaget. nu är det inte så hemskt mycket jobb kvar i bagaget. klockan var sedan 00:00 o ingen av oss orkade mer. det var bara till släcka ner o köra hem o sova :) ska försöka slänga upp lite bilder såfort jag hinner nu.. /mvh Daniel |
|
|
Sidan fungerar inte för mig... No More Limits! |
|
| Inte för mig heller. | |
|
Hej nej det vet jag om. har flyttat och har inte kvar min server längre där alla bilderna var uppe tyvär. ska försöka fixa en ny sida när jag hinner. håller på o utbildar mig till svetsare och har väldigt ont om tid med allt just nu. men en del har hunnit bli gjort på bilen sen sisst, nu har det dock legat på is ett tag. är någon intresserad av o veta lite mer eller få bilder så får personen gärna visa var jag kan slänga upp lite bilder temporärt /Mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.