|
|
|
|---|---|
|
Jag har sedan senhösten -04 varit utan möjlighet att öppna rutan i bakluckan. Anledningen till detta var att jag efter en grundlig tvätt av bilen fick ett "roligt" fenomen, bakrutan öppnade sig själv när den så behagade. Det var aldrig någon fara men fruktansvärt irriterande. Min felsökning startade vid brytaren och jag fann då att denna lilla nätta brytare bestående av en plastfilm med tillhörande folie samt en skumplastliknande kudde hade fått påhälsning av vatten som i rätt kombination hade bränt sönder folien. Jag kopplade bort brytaren genom att dela på en kontakt på insidan och jag slapp att rutan hade ett eget liv. Jag kommer nu att i närtid att skaffa ett nytt handtag med tillhörande brytare dels eftersom den gamla läcker in vatten men också för att det inte ser ut som om man kan byta bara brytaren. Är det någon på forumet som stött på liknande problem? Jag kommer att fortsätta på detta inlägg så fort jag löst problemet. | |
| Jag tvättade min E46 Touring i går och upplever nu samma fenomen...bakrutan öppnar sig lite då och då, dessutom fungerar inte brytaren 100% när man trycker på knappen. Har inte försökt pilla med brytaren än, det kanske går att ta isär/torka/sätta ihop? Jag återkommer om jag blir nåt klokare... | |
|
Vi är inte ensamma; hittade följande inlägg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.