AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.406

BMWCS Nummerplåtshållare

An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Tjena !

Tänkte köpa en nummerplåtshållare till fin-kombin :) Men de fanns vist olika till nya å gammla plastskylar med eller utan EU märke. Vet någon vad skillnaden är mellan nya å gammla plastskylar, de pratades även om plastskyltar som man snäpper fast vs. sånna som skruvas fast genom hållaren. E e nån som har lite koll, några mått kanske så man kan gå ut å mäta å se vad man har.

// Anders
Svårt att säga, ta en bild på den du har och maila den till mig så ska jag tala om vilken hållare du ska ha.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
Anders,

Vi har fyra olika skylthållare;
- För nya skyltar, med respektive utan EU märke.
- För gamla (plast-) skyltar, ett par millimeter tjockare än dom nya. Slut för tillfället, ny sändning på ingång.
Dessa tre hållare skruvas fast och skylten snäpps fast i hållaren.

- För gamla skyltar, skruvas fast tillsammans med skylten.

Jag har ett litet lager hemma hos mig i Segeltorp/Kungens Kurva.
Jag uppdaterar tråden så snart lagret är komplett.

Göran Benjamin
Ordf.
BMW CS
BMW CS Stockholmssektionen
An
226
AndersLindgren
BMW 525 Touring -92
BMW 540 Touring -00
Micke: Här kommer en bild, eller rättare sagt de finns en på länken Länk

Göran Benjamin: Skulle man i så fall kunna svänga förbi dig å plocka upp ett par så man slipper posta dom ?

// Anders
Hehe, du ska den hållaren som Göran har slut på för tillfället.
Murphys lag kallas det. :-)

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har precis fått hem två skylthållare och de passar inte.
På längden stämmer det perfekt men på höjden är skylthållaren lite för snålt tilltagen.

Fanns det alltså två olika typer av plastskyltar? Dvs från -92/-93 och fram till de nya aluskyltarna kom?

Min skylt är från -94 och jag bifogade en bild på bilen när jag beställde skylthållarna. Är det extremt dålig passform eller vad har jag fått för skylthållare?

//Stenback
Visa användare
165
Göran Benjamin
635CSiA -84
2002 -75
320d -12
2000 Touring -72
318i -88
Stenback,

Skylthållaren för plastskyltar ska ha en spalt på 5 mm vid knastren i nederkant. Motsvarande mått för aluminiumskyltar är c:a 3 mm.
Kolla att måtten är de rätta på dina skylthållare. Det kan vara lite trögt att trycka in skylten.
Om det inte löser sig, kontakta mig, jag bor i Segeltorp.

Bästa hälsningar
Göran
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Köpte skylthållare i augusti till de nyaste skyltarna med EU-märke och dessa var lite snålt tilltagna. Krävdes en del kraft för att få dom på plats samt att ytbeläggningen i nederkant på skyltarna skavdes av. Väl på plats så det ju ok ut. Bredden var alltså ok men höjden eller mer exakt skåran i nederkant där skylten ska skjutas in är aningen för smal.

___
//Ulf
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Göran Benjamin:
Pratade med kansliet idag och har även försökt nå dig. Tror även att du har försökt nå mig.

När jag mätte skylthållaren fick jag spalten till 4,5 mm så jag gjorde ett nytt försök och efter mer våld och en hel del bändande föll den på plats.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.