|
|
|
|---|---|
|
Vilka fälgar är det som "passar" till en Z3 2.8 coupé? De Z3 M-fälgar jag köpt och precis monterat klassar jag inte som passar... De sticker som påpekats i detta forum ut för mycket för att vara varken snyggt och lagligt. (Jag vet, borde vetat bättre och gjort bättre förundersökning men killen som sålde hade en kompis med vanlig z3 med likadan M-fälg monterad och det funkade sa han...) Så nu sitter jag "utan" sommarfälgar. Vill köpa antingen begagnat eller nya som passar och gärna då med lite kant i bak som M-fälger har. Vilka begagnatfälgar är det som passar? 17 eller 18 tum är väl det som är aktuellt. Tips mottages gärna! Köpare till Z3 M-fälgarna kan oxå höra av sig! :) | |
|
Hej och välkommen till detta Z forum. Tråkigt att fälgarna inte passade men hör av dig till Masten, här på forumet. Han har alltid svar på alla frågor som finns om Z:orna. Jag såg en ljusgrön Z3C igår i Dandryd med M fälgarna, Det var väl inte du eller?? Den bilen var svensk såld dessutom. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Aminoff: Om du är helt inställd på modellen från M-roadstern/cupen så fanns den fälgen som replika hos Molway.com Den fanns då enbart i 17" utförande men med rätt ET för att passa din bil. Ta kontakt med dom och lyssna om dom fortfarande kan få hem en uppsättning till dig. Inte våldsamt dyra enligt min plånbok, och just nu får du 10% rabatt om du nämner att du sett deras annons på Autopower vid köpet. Trist att du fick galen info innan ditt fälgköp av originalhjulen. Lycka till! Mats |
|
|
Du ska ha fälgar med ET42. Alla från 3-serien passar in på din bil. Kolla här på börsen på autopower, finns en hel del begagnat. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Aminoff: om du gör som Mats föreslår så behöver du alltså bara 2 st fälgar till baken. Dem fram är rätt ET. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
Hej igen, Tack för svaren, helt rätt med att det räcker med bakfälgar, har inte tänkt på det. Behöver som sagt inte bli så dyrt. Jag ska kontakta Molway. Z3c 4 Ever: Så det är vanlig 3-serie som gäller, inte m3-fälgar? Maxey: Om du kan tänka dig att kalla färgen ljusblå så var det mest troligt jag! :) Jag körde nämligen runt Mörby/Danderyd igår i en ljusblå Svensksåld Z3C 2.8 med Z3M-fälgar. |
|
|
aminoff: stämmer, Z3M och M3 har samma ET. En vanlig Z3 har samma ET som 316-330 . Gäller både E36 och E46 i båda fallen. Även Z4 har samma ET. Undrar vad är det för ET på nya 3-serien. Antagligen även där 42 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
aminoff Så det var du! hahha va kul.. Din och min bil har nästan lika reg nr. Den var jätte fin. Såg när ni bytte förare. Stod och väntade på: Z3c 4 ever! faktiskt. Mm, lustigt. Jätta fin bil måste jag säga.. Hoppas man stöter på varandra igen i Z:orna. Z3c 4 ever! Hoppas du fick på lysena och att det blev bra! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Maxey: Yes, det var jag. Har noterat just and z3c med liknande regnummer. Vilken färg har du? Fick svar från Molway att "Tyvärr inte för närvarande." fanns det några Z3M-fälgar med ET som passar en vanlig Z3... Finns det några andra leverantörer eller ställen man kan kolla om de har sådana fälgar till salu? Eller någon som har tips på liknande/snyggare fälg, gärna med "läpp" på bakfälgen på liknande sätt som z3m-fälgen? |
|
|
Min är Hellrot . Med Z3m paket mm. Om du bor i närheten så tycker jag att vi tar en repa. Jag ska ta ut den idag på en repa. Fast jag vill vänta ett tag till. Men kul ska det bli iallafall. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.