AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
874

Demontering av dörhandtag !

hallo är de nån som vet hur man tar bort dör handtagen måste man riva inredningen för att ta bort den för ja ska lakera om bilen har rivit allt utom handtagen till dörarna kan man ta bort den från utsidan eller måste ja riva insidan nån som vet
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Bort med dörrsidorna på insidan så får du loss dem. Dörrsidan sitter med två skruvar (torx?) och sen med ett antal clips hela vägen runt. Passa på att köpa nya clips på BMW (typ 1 kr/st) för några kommer säkert gå sönder.
Tack ska göra de MVH Micke
tvåtakt
Du behöver inte ta bort handtagen om du bara skall lackera. Det räcker med hantagsplattan. Lackeraren maskerar resten med 100% resultat. För om du skall ha ut hela handtaget, så måste du ta ut rutan + övrigt bök. Detta blir extra kännbart om det är en coupe. Nu skriver säkert någon att det visst går utan att ta ut rutan. Det går säkert om man har gott om tid, men monteringen blir destå värre med skavda hantag etc etc.
Hmm, vet inte hur det skulle blivit lättare att få bort handtaget om rutan hade varit demonterad faktiskt... Hade nog inte hjälpt mig alls..

Kan man få bort plattan utan att även lossa på handtaget? (Jag tog bort mitt handtag för omlackering men jag tog bort alltihopa, jag antar pga jag var tvungen, annars hade jag stannat tidigare)

Atlas Copco: Har du tagit bort alla fönsterlister osv? (Gummilisten i nederkant av rutan?) De är riktigt besvärliga att ta bort och sätta dit, faktiskt...

/Marcus
tvåtakt
Ja, plattan sitter i en glidskena som i sin tur sitter i handtaget. Och rutan ja, den sitter änna i vägen. Men fixar du det ändå är det ju bra.
hallo ne ja har ej tagit bort någe inga fönster lister eller nå....ska höra med lackeraren som ska lacka han skulle koma ut till garaget och se på bilen ska höra med han då om ja ska ta bort dom eller hur de blir annars så sliter ja bort dom..bra ska de bli allefall =0)
Du bör nog ta bort fönsterlisterna om du skall lackera om hela dörren.. Annars kommer man definitivt se att bilen är omlackerad..

Hoppas det blir bra!

/Marcus
ja ska lacka om hela bilen......tack för tipset ska göra de MVH Micke
har ni tagit bort spolar munstykena på huven `? får fan inte bort dom hehe rädd att bryta sönder dom !!! nån som vet MVH Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.