AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.461

Kopa och frakta falgar fran USA. Vad galler?

Sida 2 av 2
xa
279
xarg
320D X-drive Touring -10
Kane; Ring/gå in på tullverkets hemsida och läs själv. Gåva(r) får totallt inte kosta mer än 500kr om man vill slippa tullavgift samt moms.

Patricia; Skulle gissa på att annars hade nog dom flesta hävdat att allt man köpt med sig är gåvor m.m.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Tullverkes hemsida precis som Xarg skriver.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
OK grabbar... Nu ska ni få lite klarhet hur det går till att ta hem grejer via reguljär flygplan!
För det första så beror det helt o hållet på vilket flygbolag du flyger med,
Olika bolag = Olika vikt restriktioner
Vissa bolag är nogranna som tusan med att vikten ej överskrider det tillåtna då det ska lastas i flygplanet!
Väl inne i flygplanet så MÅSTE vissa "tunga" kollin surras fast pga säkerhets risker! (Tunga kollin = lådor mm som väger över ca 60kg!)
Och om du tar hem ett par fälgar via reguljär flyg så bryr sig inte tullen om det eller andra myndigheter om det! Då det är bagage!
MEN!! Du kan prata med en representant för det flygbolaget du flyger med, och fråga om Frakt priser och reglementen, om du nu vill ha med dig säg ca 20 fälgar med dig hem! Då måste du betala frakt kostnader osv...

Och jag personligen rekommenderar ej att checka in ett set fälgar som bagage i varken resväskor eller papp lådor!
Men om ni nu så gärna vill checka in det som bagage så rekommenderar jag er att lägga dom inuti tex en aluminium väska eller dylikt!
Visserligen går det att ha dom i orginal kartongerna, Men då finns risk för kantstötningar!

Jobbar själv som flygplatsman, och vet hur pass mkt saker o ting kan ta stryk under lastning/lossning av bagage/frakt!

Så nu vet ni lite mer om hur det går till när man har sånt som bagage! Har sett människor som skickat 32" Tv:n som bagage... i Orginal förpackningar... Kan bli vääääldigt dyrt!

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.