|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar vad de ar som galler om man ska frakta falgar fran USA hem till sverige? skatt och tull hur mycket betalar man? | |
|
Moms och tullavgift på hela beloppet (inklusive fraktkostnaden) brukar hamna på ca 27-28% totalt. Har du tokflyt "missar" tullen ditt paket och då "slipper" du betala ovanstående, men det är ovanligt med stora och dyra försändelser... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
var för inte flyga över och hämta själv ca 3500 tor new york. man får ha två väskor på 30 kg styck på reguljärflyg |
|
|
4,5% i tull på hela beloppet (köp+frakt) sen 25% moms på den summan du får efter det. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| nu hajar jag inte da ni sager olika... jag ar assa i usa och koper dom har sen vill jag frakta dom hem. | |
|
bara ta med dem..som bagage.. behind a great man there is a great BMW |
|
|
Jag är skeptiskt till att det fungerar. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| nan som har gjort det forut? med vilket bolag frakatde ni? skatten betalas i sverige antar jag? | |
|
Vi åkte ett gäng till USA & fraktade hem Bilstereobasar det var inga problem, kom med en pirra med en gäng TUNGA lådor & tullen i sverige brydde sej inte & inte inchekningen i USA heller.. & detta var precis efter 11 sep. ** Live Fast - Die Young ** |
|
|
bytt bort orginalkartonger och hävda att du hade dem med dig ut från sverige till t.ex en mässa. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
| tror ni inte de finns risk for att de kan forstoras i resevaskor? | |
| tror du att dom är så säkrare i en pap låda då, | |
|
Hej Patricia! Fälgarna är en gåva till dig från din bror? som... äger en bilfirma i USA... Han har använt dem själv ett tag och eftersom han har bra kontakter byter han ofta fälgar så du fick de gamla som knappt rullat ngt. En gåva mao. Good luck! "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Gåvor får inte kosta mer än 500:- totalt. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Kolla med ditt flygbolag vad det kostar för extra bagage. Det behöver ju inte vara resväskor utan går väl bra med lådor. När jag flyttade hem från USA så hade jag en del extra bagage och betalade för detta. Kommer inte ihåg hur mycket och tror att man måste anmäla detta i förväg, det kan alltså bli problem att bara dyka upp vid incheckningen med en massa lådor... ___ //Ulf |
|
|
Begagnade fälgar måste man väl få ta med sig? Har man dom inte i originalkartonger och sedan hävdar att det är renoverade.... ? Eller ? Vad kan dom säga? |
|
|
4 beggade iForge 20" med däck på väg hem 4 lådor totalt 220lbs - dörr till dörr - flyg - samlastning (ca 1 vecka tar det då) - dom hämtades av säljaren igår. jag kommer rapportera alla kostnader i denna tråd. |
|
| HOS säljaren skall det stå ovan så klart.... :)) | |
| tsaros: Vad har du fått det beloppet ifrån? | |
| har last felra trador om detta men hittar inget nar jag soker om dom, nan som kan lanka? | |
| varfor far gavor inte vara mer an 500:-? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.