AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
500

gasen hänger sig...

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Min 323 -79 fortsätter att ge mig problem...
ganska ofta när jag är ute och kör så hänger sig gasen.
trycker jag ner kopplingen och släpper gasen så går motorn med 2000 varv i 10-15 innan den faller till 800varv. detta är ju ruskigt ireterande eftersom bilen drar mer bensin och det känns som om man har frihjul(ingen motorbroms).
Jag har kännt på gasspjällets mekanism och där hittar jag inget fel vajern går lätt och pedalen går som den skall så jag tror inte felet ligger där..
någon som vet var felet kan vara..
Lars
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Det kan ju också vara pedalen som kärvar. Kolla så att den verkligen går ända upp när du trycker ner den med handen. Annars är det bara att smörja den.
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Det gör den....
Först trodde jag att det var gummimattan men det är det inte..
naturligtvis uppkommer aldrig detta när bilen står stilla så man kan titta hur det ser ut under huven...
Jag hade ett liknande fel på en Audi 100 CC - 87. Felet var där att servopumpen läckte och oljan som droppade därifrån sögs in vid luftfiltert. Oljan vandrade sedan vidare bakom luftfiltert och gegggade sedan igen "spjällen" som hände sig med mkt hög tomgång som följd. Jag rev ner allt ihopa och avfettade det hela. Motorn gick sedan som en "tickande" klocka - precis som Audis femmor brukar göra.
Tack Credit!! Jag har en 5cyl Audi 100 Avant-87 som läcker i servopumpen och beter sig på det sättet, har gjort ren luftmängdmätarn men har inte orkat plocka bort spjällhuset än,men jag ska testa det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.