|
|
|
|---|---|
|
Hejsan När jag igår motionerade ACn i bilen och sedan lät motorn bli varm så lät det lite konstigt ibland. Jag försökte hålla ett jämt varvtal runt 2000 med hjälp av en sten på pedalen. Det gick bra men ibland lät det som ett ganska kort men högt "squeek" och varvtalet sjönk några hundra varv. Sedan klickade det till och den ökade i varv igen. Så gjorde den med ca 1 min mellanrum. Vad i hela friden kan det vara? Jag kommer även håg i höstas innan jag ställde av bilen så lät den också konstigt vid några tillfällen. Då var det nått som ylade så det hördes tydligt in i bilen när man körde. Kan det vara ACn? Det är det enda jag kan komma på. Tacksam för alla tips, /Ola | |
| Var det inte kompressorn som startade för Ac:n den tjuvar ju en 10hk när den går. | |
|
Hej! Kan vara ac-kompressorn som håller på att skära ihop. Den brukar låta illa när den blivit dålig. Stäng av acn med knappen när ljudet kommer och se om den tystnar då. En idé bara. |
|
|
Det e väl inget konstigt. Alla Ac kompressorer slår till å från.. När den slår till då snor den ett ex antal hästar å därmer sjunker varvtalet.. när den slår ifrån igen så ökar varvtalet till det normala igen.. Det ska vara så.. Mvh Jojje |
|
|
Får ta å testa det där med ACn när den är påställd igen. Vad kan en sån tänkas kosta? Säkert på tok för mycket.... Man är ju student! |
|
|
Det är ju inget konstig med det alls. Det skulle vara konstig om det inte skulle slå på och ifrån ibland. M5:or och studenter är inget alls bra kombination. Bilen kräver ju massor med pengar för att ha den igång... MVH MAuricio |
|
|
Klart den ska slå på och av men ska inte föra sånt oväsen att det låter illa när man kör. Hade det problemet på en annan bil, den morrade och ylade som en arg varg...Kompressorn ink. arbete 7-8 tusen. Kan ju alltid leta beg oxå. Men kolla först var felet ligger. |
|
|
Man har ju alltid hört att det klickar när den slår till och från. Det ljud som var under varmkörningen härom dan var bara ett kort squeek när den startade. Sen var den tyst i en 20 sek innan den stängde av. När den har ylat när jag varit ute och kört så har den kanske ylat upp mot 10 sek men inte ens varje dag. Får felsöka mera när den är påställd igen. Man får väl hoppas att det låter värre än vad det är. Köpte bilen innan jag blev student. Men aldrig i livet att jag säljer den. Hann sätta undan pengar så det räcker till försäkring och basic underhåll tills det att jag är tillbaka på jobbet igen. |
|
|
kolla kilremmen..hade likadant spände kilremmen..ylar till om den är för dåligt spänd när kompressorn slår igång gash |
|
|
Det låter billigare. Skall kolla den lite extra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.