AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.940

M3 3,0 motor ras?

Sida 2 av 2
Jag skulle nog starkt fundera på att renovera. Kan ju inte finnas nåt som känns bättre än att veta till 100% att grejorna man har är i skick. Bara du har någonstans att vara så tror jag inte det är allt för omöjligt.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Motorbytet i min bil (i Tyskland) kostade 27.000 DM.....helt ny snurra från BMW visserligen, men även snurror från skroten brukar ju kosta en del.

Lycka till!
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Kommer nog gå på 25-28k med motor och motorbytet.
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Ok. Om du inte vill pilla själv är nog det det bästa så då. Tror nog att renovering kommer att kosta lika mycket om du lämnar iväg det. Gör man däremot renoveringen själv kan man spara en hel del.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Om det är lika dyrt hade jag renoverat direkt, man vet aldrig vad man får på skroten. Vet en kille som köpte en motor men den var kass, köpte då en till som även den var kass men var körbar.
hampe m3
litte ot, Pelle, fick han lämna tillbacks motorerna eller blev han lurad, eller ståd han där sen med 3 taskiga motorer i garaget??

Det lätt ju inte kul för fem öre, back slag på back slag.
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
lurad och lurad, dom har väl ingen koll på skroten. Kommer inte ihåg hela historien men killen som råkat ut för detta är på forumet och kanske vill berätta...? =)
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Ska kolla närmare på hur mycke som e kasst på den och vad de skulle kosta och renovera den på måndag.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Tänk på att det följer med metalfragment som fastnar i olje kylaren m.m som är väldigt svårt att få bort.Tråkigt att renovera eller sätta i en ny och sedan rasar den i förtid bara för att oljekylet inte är rent.Ett tipps bara.
Polarens motor rasade och det tror jag var ett vevlager och kostade honom 60` :S

/// mstrutsen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.