|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Va ute och körde igår i 110km/h lugnt och fint då plötsligt bilen tvärdog, rulla in till kanten och pröva starta den men den ville inte. Vänt i ett par min och då starta den medn den hörs defenitivt inte frisk hörs riktigt höga metaliska ljud. Kom rök från motoren med undertill tyckte ja de såg ut som. Någon som kan ha en aning om vad de kan vara???? Själv tycker iaf att de hörs riktigt dyrt :( | |
|
Låter dyrt ja. Min M3 Länk |
|
| Låter som ett sprängt vevlager... | |
| Hur många mil har motorn gått? | |
|
Toppen MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Knackar den eller skramlar det? _______ //Niklas |
|
|
Aj,Aj,Aj....låter inte alls bra:( Kan nog vara toppen som gått Har bilen rullat långt?servad ordentligt...?Varmgång?ordentlig oljenivå? Tråkigt när det händer... Tycker otroligt synd om dig,om du nu skött bilen som den ska. Just real M-power |
|
M3-Mackan |
Har hänt en liknande sak för mig för några år sedan, då var det ett vevlager som gick...riktigt dyrt vart det. Fast de rök då inte från motorn när det rasade för mig. -Mackan- |
|
Har också rasat en vevlager, och det ryker inte för det. Tycker det låter som toppen faktiskt. Och det är ju inte billigare tyvärr. Tråkigt när sånt händer..... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Hu! man blir ju kallsvettig när man hör om alla vevlagerras... Vid vilka omständigheter sker det oftast? höga varvtal? Vad beror det på? rent slitage, dålig oljenivå? |
|
|
Kan också vara en vevstake som gått av och slagit hål på blocket, då ryker det.... Hoppas det löser sig iaf och inte blir alltför dyrt men jag antar att det kommer bli ett motorbyte... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Den har rullat 15000 mil ca, tycker de både knackar och skramlar tyvärr :( |
|
| Vad kostar de att byta vevlager ca? | |
|
Mosse: Vad jag har hört så är det lite dålig kräm i oljepumpen vid tex bankörning på banor med mycket kurvor. Det är väl därför 3.2:orna och GT:n fick dubbla oljepumpar?? Länk |
|
|
De va ett vevlager som hade gått åt helvete :( då får man börja leta motor......blir så trött |
|
|
Killaz: Märkte du ingenting konstigt med motorn innan den rasade? Blir nervös av att läsa att m3 motorer rasar helt utan anledning(?). Finns det inget enkelt sätt att kolla så att lagren är ok? MVH |
|
M3-Mackan |
Har du öppnat upp motorn? Hur såg det ut i den? Bara att leta ny från skroten fick tag i en fräsch för en inte alltför farlig slant när min rasade -Mackan- |
|
Tråkigt.... Det kanske är lönt att renovera blocket? Fast det är ju inte billigt om du inte kan skruva isär och ihop blocket själv vill säga. Är faktiskt inte så faligt dyrt att lämna en lös vev plus stake på riktning/omslipnig. Om någon måste riva motorn åt dig blir det ju en annan femma! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Som Jens skrev, det bästa är nog att renovera upp motorn ordentligt nu när du ändå river den. Då vet du vad du har sen iaf, köper du en på skroten kan ju den rasa efter 50 mil också. Men det beror som sagt på hur mycket du kan och hur bra kontakter du har. Tråkigt är det iaf! MVH: Henrik ///M3 |
|
| Är ju inte så jätte bra på att skruva motorer kan ja ju erkänna :( Har inte öppnat motoren än men som sagt så hörs den inte riktigt kry så ja misstänker att de kommer kosta en del om man ska renovera den. Har hittat en begagnad motor som jag nog köper.....funderar på att byta vevlager i den innan ja lägger i den. | |
|
Ungefär hur mycket tror du du får lägga för att få den andra motorn i din bil? Jag menar vad får du ungefär ge för den nya, och hur mycket tror du du kan sälja den skadade för? (Plus kanske en slant till någon som byter motorn åt dig så klart) Bara så att man får en uppfattning på om det skulle vara ekonomiskt lönsamt att göra en motorrenovering istället. "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.