AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
976

Köpa 525 TdsT -93

Visa användare
15
Spider68
525 TDS -93
Ska imorron och titta på en 525TDST -93, den har AC, automat, drag, lucka m.m. Bilen har gått ca 33 000 mil.
Eftersom att jag är nybörjare på det eminenta märket BMW så undrar jag vad jag ska titta efter (har tagit del av begguiden här på Autopower)?

Mkt tacksam för tips
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Välkommen till forumet!

Föslagsvis kan du kolla efter rost, att allt elektriskt funkar, automatens olja och hur den växlar. Att bilen går stabilt utan vibrationer och oljud. Försök kontrollera AC:ns funktion. Även om bilen är gammal så kolla upp bilens historia, servicebokens äkthet osv.

Lycka till!
Visa användare
15
Spider68
525 TDS -93
Tack för tipsen, har snackat med förra ägaren och det låter väl ok.
Återkommer med hur det gick:-)

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kom ihåg när du tittar på den att det är köparens marknad det är mycket svårt att sälja en TDS dom är inte värda några större summor idag..det du ska vara uppmärksam på är att få veta om pumpen är bytt då menar jag inte ompackad utan bytt..tomgången ska vara jämn inte varierande byte av pump går till ca 17 tusen och det är inte ovanligt innan 30 tusen mil..
Visa användare
15
Spider68
525 TDS -93
Har kollat på bilen idag, mkt är bytt och fixat bl a lådan (mkt kvitton). Ny framruta. Helt skinn och övrigt inuti.
Pumparna sägs vara fixade för ca 7000 mil sedan, kvitton eftersöks. Bilen gick bra, fin tomgång.
Allt el funkar (luckor, rutor m.m.).
Förra ägaren sa att framskivor börjar närma sig byte, är detta dyrt??

Ska fundera och kolla vissa saker, är lite kluven. Bilen gick kanonbra med bra klipp i (sitter trimchip i nu).
Bmwplanerna lever fortfarande :-)
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic