AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
578

Bagagelucks hantag glapp E34 touring...

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Ibland måste man hålla hantaget intryckt ett tag innan den öppnat den stora luckan. Den fugerar också rätt bra om man trycker till den på vänstersidan av handtaget. Har någon samma fenomen och hur har ni i så fall löst det? Var sitter själva kontakterna som styr öppningen?
Danne

- H U M A N R A G E -
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det sitter en kontakt innanför en microbrytare men när min var så som du beskriver så blev det till att byta kabelstam
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Gto-
hmm... vär det brott på nån kabel på din gammla? I så fall, vart på den? Är det en kraftig kabelstam? krångligt/dyrt att byta?
Danne

- H U M A N R A G E -
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Har du tur så är det glapp i kontakten det är väl inte helt ovanligt,men tyvärr vanligare med kabelbrott uppe vid gångjärnen, ligger kabelstam på båda sidor..om det är kabelbrott så måste man skarva med en mycket mjuk sladd annars går det inte något bra,jag köpte ny härva finns kompletta bara att plugga i samt löda i andra änden man får kapa i luckorna vid bakljusen..härvorna kostade 1300 kr st då jag köpte, om jag inte minns helt fel så var det 16 sladd i den ena och 9 i den andra..funktionen för stora luckan i vänster härva
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Har redan renoverat kabelhärvorna i luckans överkant. De flästa kablarna var av när jag köpte bilen. Otroligt att de inte kan lösa detta på ett smidigare sätt...
Danne

- H U M A N R A G E -
Visa användare
453
Propeller
325iM Touring -07
Jaaa...dessa kabelstammar. Jag renoverade mina för exakt 1 år sedan. För 2 veckor sedan ringde min sambo mig på jobbet & sa: "Det har brunnit i bilen - det går ej starta den". Jag såg ett svart stålskelett framför mig. Nu hade det blivit kortslutning uppe vid gångjärnet. För en vecka sedan hämtade jag ut min bil från BMW-verkstad & fick pröjsa 7500:- för byte av samtliga stammar i luckan. De sa att jag fick det billigare, det hade tagit dom 9 timmar att byta men "de kunde inte lägga denna kostnad på mig", så det blev "bara" 7500:- Tidigare inlägg om 1300:-/kabelstam stämmer precis med vad jag fick för pris. Jag sa också till mekanikern att det är underligt att ingen "reparationssats" eller annan konvertering för detta problem kommit fram under alla år, och han höll med. Han sa åxå att E39:orna nu börjar komma in för samma fel!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.