|
|
|
|---|---|
|
Har en budget på ca 20 - 25000 kr ? Vilken modell bör jag välja? HAr funderat på en e30 320? | |
|
Hade funderat på en E36 om jag hade varit du, typ en 320 kanske. Går o få för de pengarna. Välkommen till forumet förresten! |
|
|
E30 325/320. Min M3 Länk |
|
|
18 bast, då är nog en 318i ett bättre val ekonomiskt sett. 113-hästaren är pigg, skiljer en tiodel till hundra mot 320 om jag inte minns helt fel. Letar e30 touring nu. Vill helst ha en 318, men inte lyckats hitta någon fin än. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Den vite? Fint ex, men utanför ramarna för vad jag är villig att betala för en e30. Misstänker även att 325 skulle ge mig lite väl häftig försäkringspremie, vill hålla nere månadskostnaden. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Inte så mycket i premie på 325 touring iofs... | |
| Min är silver btw:P | |
|
e30 318is helt klart!! en 90-91 med m42 motorn som e 16v med 136hk eller om du inte gillar e30 karossen så är väl 316i eller 318i med e36 karossen ett bra val i den prisklassen! hur som helst lycka till med bilköpet! B-M-W |
|
|
Jag älskar BMWs sexor. En fin E30 320i 1988 eller nyare är ett klipp om de är välskötta. Mulligt ljud och härlig gång. Brukar vara lite lugnare körda än 325:orna. En fin ligger mellan 15-20000kr i pris. Då har du pengar kvar om någonting pajar. :) |
|
|
Instämmer med jpn. IS:en med 16v-motorn är underbart kul=), så kul att jag nu längre ofta väljer den framför både 325an och Compacten. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
325an är oftast lugnare körd än 320 iofs... 320 motorn måste du pressa för att få liv i... 325an kommer med en gång och behöver egentligen aldrig gå över 3500 varv En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare Länk |
|
|
324td så har du både prestanda och ekonomi |
|
|
Helgonet... och betala 4tusen i skatt / år eller liknande? En gång bmw-ägare, alltid bmw-ägare Länk |
|
| Köp en 2002 före -74 ! | |
|
En E28:a...Du får en 528i eller varför inte en 535i i bra skick för dem pengarna+lite över till "driftsbudgeten" också :) Mvh Janne. |
|
|
Jag köpte mig en e30 320 touring för ett tag sen och är helt nöjd! 6orna är så mysiga.. --- King of the road |
|
|
m_johan84: drar en 325:a 0.6 litermilen blandad? |
|
|
Du ska helt klart köpa en 325 e30!!! Mest nöje för pengarna!! Tål mkt tukt o roliga som fan o leka med!!snygg o lättstylad Vem fan ä James Bond!!!Aaa gluho bilo!!! |
|
|
Helgonet : Nej det är sant men å andra sidan... vad kostar skatten årligen på en sådan dieselbil? 4tusen? du får åka ganska långt för att tjäna in de pengarna touringen: Länk |
|
|
om du bara kör 1000mil per år och en diesel drar hälften så lite så blir det simpel mattematik 10kr litern*1000mil=10000kr/2=5000kr att köra jämfört med en 325:a som kostar runt 12000kr sen om du kör mer så ja? om man dessutom har möjlighet att köra på finndiesel som kostar 5kr/litern så blir det mycket pengar i vinst jag kör ca 4000mil per år så för mig blir det ca15000kr/år med finndieseln jämfört om jag skulle köra bensinare 52800kr/år |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.