AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.240

kommer knappt in i bilen längre

Ma
40
MaWi
540 ia 93
Tjena! har problem o komma i o ur bilen,handtaget har blivit mycket trögare det fjädrar emot på nåt vis,någon som vatt med om detta? E det nåt som börjar bli slitet eller går det kanske o smörja upp? Har ju en coupe har det med rutan att göra? tack på förhand/ MaWi....
ha
734
haack
X3 30d -18

går rutan ner typ 1.5cm när du öppnar dörren?
om inte så kan de ju vara det..de e en liten kontakt som sitter i handtaget..lite bök å byta men de kostar typ bara 200spänn...

the sky is the limit!
Ma
40
MaWi
540 ia 93
Tjena Haack! rutan går ner 1,5cm som den ska men det e fortfarande nåt skumt med handtaget,fjädrar emot på nåt vis. invändigt e det nästan så man e rädd o slita sönder handtaget när man ska öppna, ingen som vet vad som kan vara fel?
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Det kan vara låskistan som är på väg att ge upp, du kan ju prova smörja upp den lite för att se om det hjälper...
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hade exakt detta problem på min 328:a när jag köpte den. Allt jag gjorde va att montera bort dörrsidan och "toksprayade" med Teflonspray (typ. 5-56) på alla rörliga delar som hade med öppningen att göra. Detta samtidigt som lillbrossan hela tiden stod och drog i handtaget upp och ner. Låt sedan allt så orört i nån timme för att sen ge det en ny omgång.

OBS! Torka av hela dörren noga efter "behandlingarna" så att inte smörjmedlet torkar in på de ställe det inte ska smörja så att säga.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Gjorde samma operation på min 328a coupe nu i vintras. Den var väldigt seg o öppna innan främst på förardörren. Men bort med dörrsidorna o massa spray på alla rörliga delar så blir det nog bättre...
Ma
40
MaWi
540 ia 93
Oki, då vet jag vad jag ska roa mig med i helgen = ).... har tagit loss en dörrsida på min 530 som jag hade innan,sitter den med likadana vita "pluppar" på 3-serien? brukar gå sönder en del såna när man grejar med det.... Tack för svaren..../ MaWi
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
prova smörja upp de.. gjorde lite akut på min m3:a så jag tryckte in pipen å trök in.. de hjälpte men ta bort dörrsidan måste va bästa sättet!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.