AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
710

Byte av grenrörspackning..

Hej!

Hade bilen för felsökning av obalansen (skakningarna) som jag dras med, som vanligt fick jag beskedet att det kunde vara mycket..

Däremot trodde de att en grenrörspackning på vänster sida var trasig, det smattrar/tickar litegrann. Tydligen sitter det 4 packningar på V8:an, dvs man byter för två cylindrar åt gången. Packningen kostar inte mycket men man får tydligen rota en hel del för att få den bytt, stämmer det? Vad bör man räkna med om man lämnar in den?

Hur känslig är lambda-sond mm om det läcker lite, tomgången är ryckig precis som om den misständer, kan det vara så att läckaget är orsaken? Ljudet hör man inte med stängd huv, men om läckaget kan påverka bilens motorgång så vill jag nog fixa det snarast. Någon som vet något detta? Tack för svar..

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag gav 3tkr för hela höger sida på en 540-98. På aukt BMWverkstad. Fick offert och när jag hämtade bilen var det lite lågt räknat. De drog av åttahundra pga lovat maxpris. Eloge på snabb och smidig service till Melins. Min bil gick som en tändkulemotor 2 v efter felet var konstaterat.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.