AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
763

Hastihetsmätare fladdrar

kj
7
kjelle29
735iA -88
Min hastighetsmätare och snittförbrukningsmätare har börjat fladdra upp o ner... ibland så är den stilla och visar rätt hastighet, men så helt plötsligt börjar den fladdra... vad kan det vara? Började bara för ngn dag sen.

Kör med stil...
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
du får nog byta kondensatorerna i mätarhuset, oftas dem som ger upphov till detta betende. kolla även mektips där finns nog nått!!

E32:Länk
kj
7
kjelle29
735iA -88
har kollat mektips, men inte hittat ngt. Ok ska kolla det du ger tips om... Tack :-)

Kör med stil...
Visa användare
234
BarablåBMW
635CsiA -88 sedan -96
Kanske det är dtte mektips som menas?
Länk

Vixit, dum vixit, laetus
Visa användare
98
Exidus
735 ia 87á
yes alldeles riktigt BarablåBMW!

E32:Länk
kj
7
kjelle29
735iA -88
Tack barablåBMW, det verkar vara det som jag ska göra... måste bara läsa på i ditt mektips o ha en lång helg som jag kan dona på. Det var det du menade Exidus, tack för det. Bara att kavla upp ärmarna o meka på :-) Ha det bra...

Kör med stil...
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Kan också vara kontakten till givaren i bakaxeln, jag hade lite glapp där med fladder som följd. Lite 5-56 fixa det.

//Magnus

kj
7
kjelle29
735iA -88
ok, 944_Driver. Var sitter den kontakten? ser man den underifrån bilen eller... (jag är inte så bra på mekning av bilar)

Kör med stil...
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Längst bak till höger på diff-klumpen vill jag minnas. Det går ut en sladd och finns nån kontakt på den. Jag minns inte exakt hur jag gjorde men det tog 2 minuter så det kan inte varit mycket mer än att spruta i lite 5-56 och rucka några gånger på kontakten. Problemet försvann iaf.

//Magnus

kj
7
kjelle29
735iA -88
Ok, tack 944_Driver. Då ska jag ge mig på det först innan jag börjar med de andras tips som säkert tar mycket mer tid :-)

Kör med stil...
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Mitt instrument visar fel hela tiden. Men jag ska byta ut mitt kombi instrument för det kostade bara 500:-
kj
7
kjelle29
735iA -88
ok bmwkillen740. vad menar du för kombiinstrument? hela bakstycket med komponenterna?

Kör med stil...
kj
7
kjelle29
735iA -88
Hej igen...
Jag försökte kolla under bilen men vet inte riktigt vilken kontakt på diffklumpen som menas??? Jag såg ngn kontakt o en rund grej med några ledade pinnar på framför bakaxeln på passagerarsidan, är det där ngn stans den är...
jag hittade inte ngn kontakt direkt på bakaxeln, vet inte riktigt exakt var jag ska leta...

Tacksam för svar av ngn.

Kör med stil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.