AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
896

Tändningslås E34: NYCKELN FASTNAT

Det här är ju underbart! sitter här ifjällen, går ut för att riva igåg bilen.vrider nyckeln till glödningsläge oc drartill start. ingenting hänser... drar tillbaksnyckeln, men vill ite riktigt . nyckelnharstannat i radioläget, och kan inte rubbas.vad kan hahänt? ag har kopplat bortbatteriet,utan framgång. verktygfinns dettinte mycket av här uppe ifjlällsm... är detmagnetspärr på dessa gamlingar,eleerkan det vara ett mekaniskt feli låset? =bärgning? rattlåswt är inte i. nyckeln gåralltså inte att rubbafrån radioläget, menhar "normal" smptom på det läget,förutom att nyckeln sitter fast där. //////länge leve ericsson p90.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Vilket mörker:((((( kan nog inte direkt komma med nå svar men lider med dig.Däremot när dottern övningskör i min 520IT så brukar hon fastna med nyckeln på just radioläget,fråga mig inte hur jag har aldrig lyckats med det.När det låst sig så räcker det att man ruckar nyckeln upp o ner så har det släppt.Det som händer skulle jag tro är att låset blivit så slitet så att codbrickorna låser sig i/runt kolven.Prova och dunka med nåt lagom hårt på o runt låset har du tur så ramlar det rätt. Lycka till

Mvh/Micke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.