|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett problem. På bilen sitter det som bekant en kontakt på varje sida av strålkastarhuset där det går in fyra kablar som driver hel/halvljus mm. Kontakten är konstrukterar på så sätt att man bara trycker in en kontakt, sedan skruvar man in en modell större "mutter" i plast för att låsa fast den. Ja, ni vet säkert... Saken är den att jag saknar en sådan kontakt, med mutter på min högra sida, den finns på den vänstra sidan. På den högra sidan sitter det endast fyra stycken kablar på kabelskor intryckta i kontaktstiften vilket gör att det glappar och resulterar i att det ibland lampan slocknar mm... Inte så kul... Jag undrar nu om någon vet om denna kontakt går att köpa löst någonstans? Måste ju gå att få det en original tycker jag... Tacksam för svar! Min bil är en BMW 328i -96 | |
parolof |
Är det nummer 7 på den här bilden du menar? Länk verkar inte gå att köpa utan kablage, |
|
Japp, det är rätt, nummer 7. Synd att det inte gick att köpa löst, men man får väl byta ut hela kapeln då i värsta fall. Tack för informationen i alla fall. Denna kabel med kontakt borde väl att gå och beställa på BMW i Stockholm va? Någon som föresten vet en annan sak: Jag är lite sugen på att byta ut hela mina strålkastare mot helt nya, att köpa ett komplett hus, då kanske med s.k Angel Eyes. Är det värt det? Det ser snyggt ut ja, men belysningsmässigt, ger det ett bättre ljus i mörker eller är det samma? /Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.