|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Mohsen: Jag tror polisens agerande delvis har rasitiska undertoner. Åkte själv dit igår och fick ett väldigt trevligt bemötande (jag var trevlig själv också) trots att jag kört dubbelt upp mot tillåtet och saxat mig fram i trafiken. Hade jag kört lite långsammare hade de kunnat mäta upp min hastighet och jag hade inte haft körkortet kvar ;-) |
|
|
Mohsen: Kolla denna länk: Länk "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
Måste vara med i tråden och se hur det slutar iaf. Jag ska hursomhelst se upp för gult numer.. ;) MVH //Nedde |
|
| Är bara tvungen att lägga in en parentes om dom heldragna linjerna innan rödljusen. Om dessa skulle vara en tumregel för inbromsning vid skifte till gult så bör gemene man byta ut sina bromsar samt montera racingslicks. Vid regnväder vet jag inte hur det ska gå.... Eller klarar ni att bromsa in på totalt 2 bil-längder? Det är ungefär så långa dom är på valhallavägen i Stockholm. | |
|
Tjenare! Till alla som följde tråden, efter att ha tappat lusten totalt för att skaffa ett nytt körkort, så bokade jag en sista minuten tid, i måndags! Jag hade varken tillgång till körkortsboken respektive övningsskivan så blev det mer en 50% chans att jag skulle klara det. Oturen verkar följa mig till graven! Jag lyckades pricka in 51 rätt( ganska svåra frågor, när man inte gjort det på två och ett halvt år det krävs 52 poäng. Jag gav det ett nytt försök, och gjorde om det igår,tisdag, varav jag lyckades få in 57 rätt! så nu har jag bara uppkörningen kvar. olidlig spänning, jag har kört en bit över 2000 mil men är ändå oerhört nervös. Förmodligen så bär det av på måndag. Eftersom jag ,som 20-åring lyckats köpa en bostadsrätt för 250 000(100 000 i lån, grymt låg ränta! )så är inte den ekonomiska kapaciteten alltför stark! Nu har jag kommit fram till, att källan som drar för mycket pengar ur penga pungen, verkar vara gamla bettan! Japp, bettan har en för hög drivkostnad, skatt och försäkrning! Min fråga, är nu, vad ska jag ta mig till! Det handlar om, en svensksåld bmw 520i, som har gått 19040 mil. den tillverkades 1988 och är svart. har haft den i två år, och funkat relativt bra, avgasrör osv är bytt. jag trivs oerhört bra med bilen. bilen skänker mig en oerhörd körglädje, vilket jag inte kunnat nyttja sedan körkortsindragelsen! Jag vet inte rikigt hur jag ska gå till väga. Den har låt småfel, en reva i förarstolen, en liten spricka på framspoilern, inget annat som jhag märkt av, lite rost tror jag UNDER sidokjolarna, och lite vid tanklocket, vekrligen inget farligt. Vad värderas en sådan bil, till, på ett ungefär. finns det ens någon marknad för tidiga e34:or? den bes i nov, då fick den en anmärkning på dragkroken, att den satt lite löst. en mekaniker åtgärde det över dagen, och den gick igenom. jag vill verkligen informera eventuell köpare om alla fel och birster som finns, men grejen är den att jag inte är bilkunnig. Bilen köptes för 20 000 för två år sen, den har även aluminuium fälgar, 15 tum, på både sommar och vinterdäcken! vad värderas bilen till, ? är det ens värt att sälja bilen?n¨gons om sålt/säöljer nyligen? förväntar sig eventuell köpare att den ska vara i nyskick?den är ju ändå´18 år gammal! Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen, jag är lite intresserad av din bil, hör av dig när du bestämt priset! (Bilen är tänkt till min lillebror Kaveh Oskowi som pluggade i Linköping!) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
Paap Reeder |
... jag tor att din uppkörning kommer att gå bra. Du har hela AP med dig på din sida! Det viktigaste är att man behärskar fordonet och det gör du i o m ditt bilintresse och ditt bilval. Därefter skall man vissa hänsyn och köra förutseende. Kör så att man gör allt för att undvika olyckor även om man får "tulla på sina rättigheter" utan att vara mesig. Imorse kom en gubbjävel i en kadett -80 med endast parkljuset tänt. Jag låg i en rondell och han körde mot rött på övergångsstället alldeles innan och fortsatte in i rondellen utan att röra minsta min. Jag hade att välja på bromsen eller gasen. Hade jag tagit gasen hade jag stämplat in honom i högerdörrens insida ... men nu var jag inte på det humöret utan det bidde bromsen. Ville bara exemplifiera "allt dret" som andra hittar på och det måste du ha kapacitet för att klara av. Det ser trafikinspektören efter 50 m färd. Lita på att du kan behärska bilen. Lita på att du kan trafikreglerna. Lita på att du har kapacitet att ha "trafiksituationen i din hand". Koncentrera dig på "idioter" som kan ställa till det för dig. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.