|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
De har en iPod-adapter som ska funka att ersätta växlaren med!! Funkar det med min gamla navi och stereo? I så fall får man ju köpa en sån och en iPod!!! Någon som provat? Vill ju inte lägga ner en massa pengar och sen funkar det inte ordentligt... Har sett en del på 3 och 5-serie forumen men jag undra om den passar just E38 av 95 års modell. Har hört att växlarinterfacet skiljer sig en del mellan vissa årgångar... |
|
Länk fick det här svaret när jag mailade och frågade. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
Ras.mus |
Alltså inte med DSP då... Jag antar att du inte köpte någon eller? Vilken årsmodell har du och vilken stereo? Min heter Hifi system professional DSP och sen är där ju cd-växlare till det. Om du köpte kitet, hur fungerade det? Får man upp ID3 titlar eller det är bara nyare modeller som får det? |
Ras.mus |
Är det fortfarande ingen som vågat prova installera en ice-link i en E38 som är lite äldre? |
|
Kolla i den här tråden! Länk |
|
Ras.mus |
Har kollat den tråden men där är bara nyare 5 och 3-serier som provat... |
Ras.mus |
Nu är det beställt ett kit från dension. Enligt deras amerikanska sida ska den gamla modellen passa från 94 och framåt! Har dessutom slängt ut DSP så jag slipper den dyra modellen... Återkommer med resultat! |
|
Jag har Icelinken monterad i min E38 från 97, med Naviskärm. Problemen jag har är att det ej går att komma åt menyerna till Ipod inställningarna genom skiva 6, harvarit i kontakt med Dension ang detta men ej fått något svar. Funktionen nu är att man kommer åt dom 5 första spellistorna, och det positiva är att man ser artist och låttitel i navdisplayen. Det behövs också en förlängningskabel då intallationen görs bak vid radioenheten. |
|
Ras.mus |
Jag ska hämta min icelink om en timme eller så på posten. Dock är bilen på verkstad just nu så det blir tidigast helgen som det blir montering. Det där med menyerna får man väl vänta på ett tag dock... Gör i och för sig inte mig så mycket, bara man slipper lyssna på samma 6 skivor hela tiden så är jag nöjd!! |
|
Ta lite bilder och lägg upp...eller så kan du skicka de till mig så att man kan få se hur det är tänkt att fungera med montering. //Thomas |
|
Ras.mus |
Har nu försökt det mesta för att få densions adapter att fungera, utan resultat! Det verkar som om radion är annolunda på de första årsmodellerna, den klarar inte av att styra densions adapter helt enkelt. Verkar var skild iaf från 97:ans modell... Får bli en retur tyvärr... Dock tråkigt att de säger att det ska fungera! Så köper man sig en ipod, adapter och river ut halva bilen och sen står man där med en massa timamrs jobb åt helvete och en ipod man kan lyssna i hörlurarna på! tradigt.... |
7series |
vart ska man sätta sladden? jag har inte dsp.. BRL i barkaby trodde den satt bakom stereon. BRL i kungenskurva trodde vid navi-enheten. har kollat överallt men hittar inte? :S från 22" till 18" |
Ras.mus |
Sladden? Vilken sladd menar du? |
7series |
icelink plus.. en massa kablar som ska in. två stycken jätte kontakter. från 22" till 18" |
Ras.mus |
Då bör jag nog upplysa dig om att det kan bli problem att få det att fungera... verkar som radion är bytt vid 96 till en som funkar med ice-link. Men du kan ju alltid prova! Den stora kontakten (som är en mellankontakt) ska kopplas in mellan radion och radions kablage. Radion sitter längst in (förstås) på förarsidan i bagageutrymmet, bakom cd-växlare o allt... Man måste ta bort klädseln till vänster bak. Då måste man först ha loss navigeringen. Sen efter klädseln ska växlaren loss, sen tv-modulen, gps-mottagare osv osv.. Längst in bakom en plåt nästan ända ut mot ytterplåten sitter radion. Där ska den stora kontakten kopplas in. Den lilla ska kopplas in på samma ställe fast ska ersätta en kabeln som går till cd-växlaren. |
7series |
okej.. låter inte heelt lätt. dom där nissarna på brl har ingen aning va dom snackar om.. har redan rivet halva inredningen vid stereon då dom trodde de satt där.. :S ja får ge det ett försök.. funkar de inte får man väll stå på sig och få nån slags ersättning.. :) från 22" till 18" |
Ras.mus |
Ja, jag fick skicka tillbaka min ice-link o fick slantarna tillbaka. Och brl får du nog ta ett snack med! :-) Har en del foto på hur det ser ut... Har dock fullt upp ikväll så jag får skriva lite mer imorron eller så och lägga upp ett par bilder till dig. |
7series |
kanon.. de vore ruskit hygglo.. :) från 22" till 18" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.