|
|
|
|---|---|
Micke992 |
Hallå alla glada BMW-älskare!!! Någon som vet vad som är bäst till skinnklädseln??? Har hört att BMW:s original 2 i 1 lotion som både rengör och smörjer in skinnet, ska vara dåligt, då vissa påstår att det inte går att slå ihop rengöring samt insmörjning... Stämmer detta?? Någon som har nåt tips??? Micke992 |
|
Jag har en spray BMW Lederreinigumschaum, rengöringsmedel, och en flaska BMW Lederlotion, insmörjning, det är det bästa medlet på marknaden tycker jag, jag har provat många olika. Jag brukar smörja skinnet ofta, ända tills man känner att det är mjukt och följsamt. Att smörja bara 1-2 gånger per år är som många rekomenderar räcker inte tycker jag, det torkar mycket på sommaren och då blir det sprickor. BMW CS #5139 |
|
|
Tjena, vill bara säga att jag inte är skinnexpert, men tänkte att jag kan dela med mej av det jag lärt........ Till att börja med så ska skinnet rengöras, ett moment för sej själv, dammsug, rengör med t ex speciella skinnrengörings-våttservetter. Sedan ska man smörja in skinnet med ett skinn balsam, har inte något supertips om vilket som är "bäst", det jag använder har jag köpt på Micro. Smörj in lagom, torka rent med frottehandduk. Viktigt är att inte kladda på för mycket så att det typ "surnar". Hoppas att jag kunnat stå till tjänst med lite information, lycka till. Mvh Martin |
|
Micke992 |
Man får tacka för tipset, jag har bara Lederlotion-flaskan och dom sa på BMW att det skulle räcka, men jag tvivlar på att det gör det. Får helt enkelt köpa rengöringsmedel också. Micke992 |
| hej eller varför inte köpa insmörjnings medel på Länk det är till amerikanska bilar och amerikanska raggar bilar brukar ju vara kvalité så deras insmörjningskräm är bra, sen har ni ju skinninsmörjning till rolls royce vad tror ni om det? | |
| Att bara smörjan in skinnet är som att vaxa bilen före man tvättar den. Leather Master har ett sätt m rengöring och skinnbalsam för ca 200:- fungerar perfekt. finns att köpa i möbelhandeln! | |
| Det som fungerar i särklass bäst enligt mig är tvålvatten. lös upp en tvål i en hink med vatten över natten, tvätta därefter klädseln ett par gånger med denna lösningen. Nästan gratis och lädret blir som nytt, tro det eller ej. | |
|
Ett mycket bra tips är att använda riktig sadelsåpa för ordentlig rengöring,drygt och inte speciellt dyrt.Har provat ett antal ggr på min buffelklädsel och resultatet blir mycket bra,kallas även skinn och lädertvål. När allt är torrt så går man på med minkolja,lite mer jobb men resultatet blir nästintill oslagbart. Min morfar var Jockey och köpte sin sadel 1925,den finns kvar och är fullt användbar än idag,tror benhårt att dessa läderhjälpmedel bara varit en fördel. Mvh Dic. |
|
|
BMW's medel "Lederlotion" räcker gott och väl. Det är en kräm som både rengör och smörjer i ett moment. Jag brukar dock för-rengöra med Läderrengöringsskummet (funkar även på textil!), för bästa resultat. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
Gemini__ |
Lyssan på "öjebyn". Leather Master har kanonprodukter för detta ändamål. Köpte mitt bilvårdsset i en möbelaffär. Kostar runt 260kr, med kanonresultat att vänta. Mvh: Thomas |
|
Jag använder Meguiars M39 cleaner först och då ser man hur smutsigt det ändå är, sen Meguiars M96 Medallion för att smörja in skinnet. Funkar mycket bra. Min M3 Länk |
|
Micke992 |
Man får tacka för alla tips, känner mig lite klokare nu. Micke992 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.