AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.064

Bromsning av M3 Turbo

Hansen Motorsport og Anders Ringstad Produkter gratulerer en heldig BMW eier med fint resultat i hans 3,0 liters M3 motor.

0,45 kg ladetrykk 6500 o/min 473 hk
0,60 kg ladetrykk 6500 o/min 540 hk
0,98 kg ladetrykk 7000 o/min 667 hk & 710 Nm

Alle pull på 98 oktan Shell bensin.
Holset HX 50 lastebilturbo, maks effekt 700 hk.
EDIT: (Det ble så mye sure folk her...)
Lavkomp stempler, 8,59:1
Lettportet topp
EFI Euro 96 Sprut
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Trevligt värre!

Rätt justa siffror...
Schyssta siffror. Effekten är vad den borde vara med en sådan motor. Antar att kamaxlarna inte är standard, för då har ni skapat ett underverk :-)
Det var bra. Gratulerar. Fränt.

Får man se den på gatebil i maj?

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Bäckis : Underverk in the making... :) Kamakslene er originale.

Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
cartmannen/webbie: Hur har Ni kammarna ställda? (öppning vid Ö.D)
Mulig Cartmanen sitter på mer info om dette.. Han har vært med på bremsingen. Jeg har bare hørt resultatene. :) Motoren skal forresten sitte i en Compact, og nei.... det er ikke min bil.
Med standard kammar tror jag att något inte stämmer. Vad är den bromsad i för bänk? Flissundet? :-)

En motor med sänkt kompression och som är standard i övrigt brukar inte ge mer än 100% effektökning, eller rättare sagt så gör dom aldrig det.

Mer fakta tack!
Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
Bäckis: Har diskuterat kammar med Hammarström, nu när jag också bygger s50-turbo här i Övik. Han har visserligen mer duration än jag, men jag har räknat med att det skall bli samma inställning som han haft. Han nämnde att Ni ställde om kammarna på Teds M3:a. Det var väl originalkammar va? - hur ställde Ni dessa ungefär? Det blev väl klart bättre med lite mer overlap va? Jag använder originalkammar...
Det er originale kammer, de er justert som originalt. Den eneste muligheten er at vi kan ha byttet om innsug og eksos kammene... :-)
Justerad en sen natt i garasjen...

Og Det er ikke i lykkebenken til Flissundet, men hos Anders Ringstad.
Jo
24
Johan Eklund
E30/S50 turbo
cartmannen: "justert som originalt" innebär att avgaskammen står 108 grader f.ö.d (ca 1,6 mm med 0,25 spel) om det är enkelvanos, men insugskammen varierar ju original - hur menar Du att Ni ställde denna då?
Johan Eklund: Låter intressant, kommer också från Övik. Är det 3.0-an som du håller på med? När tror du bilen blir synlig på gatorna?

Fast`n Loud Turbo Proud.

Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
Fin film! =)
Öberg: Fin film . Var då?

"Luft ska man ha i däcken inte i hjulhuset"/Ryssen
Öb
298
Öberg
BMW 325 -87
haha ursäkta råkade skriva fel inlägg i fel tråd =(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.