AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.527

Dåligt oljetryck 735 E32

Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Tjena har en 735-88 som har dåligt oljetryck när den är kall, dvs lampan lyser ca 14-15 sek, ju kortare tid den står desto snabbare slocknar lampan vid start, vid varm motor slocknar den direkt, blinkar aldrig på tomgång eller när man varvar, har haft av filterhuset och bytt en oring som var kass vid backventilen men fortfarande samma problem, kan tillägga att den inte slamrar något nämnvärt vid kallstart, kan det vara pumpen? Har provat att köra rent motorn med diesel, gjorde heller ingen skillnad.
Tack på förhand
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Min ventil satt lite lös så oljan sippra ner runt den. Jag fixa en sida om det: Länk

//Magnus

Sl
23
Slusken
733 IA- 79
Tack för tipset, de va snustorrt uppe i filterhuset så vi plockade bort filterhuset och fixade backeventilen, den är 100% tät, har kollat att det står olja i filterhuset när den är kall, men problemet kvarstår,
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Har samma problem fast inte... :)

Vid kallstart så¨varnar oljetryckslampan men släcks precis när den har tänts.
Jag har för mej att jag hittade en länk här som visade hur man renoverade oljefiltshållarhusets fjäder i botten.

Kan det vara länken ovan som inte fungerar längre (skulle ha sparat ner hela sidan när det begac sig)...

Är det någon vet vad jag pratar om här och sitter på sidan med en beskrivning på hur man gjorde så är jag tacksam för den länken igen :)

Todde
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Mvh Janne.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Tack Janne!

Men det var inte den länken, den jag tänkte på visar hur man får bort fjäderhistorian längst ner i huset och fixar till den.

Todde
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...du har inte provat "Johan & Sean's E32 page",där brukar det mesta finnas,men bilder o allt..+att de har massor med andra bra sidor att länka till om inte just det specifika önskemålet finns där på deras sida..

Vet inte vad sidan egentligen heter just nu...men prova att söka här på sidan,borde finnas någon länk dit..

Mvh Janne.
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jo jag har den sidan: Länk men hittar inget där. :)

Men jag har precis börjat leta så det är lungt!
Ska ju inte fixa det idag precis! Bilen har varit så sedan jag köpte den för 2 år sedan :)

Todde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.