|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att trycka upp en sån dekal och sätta i bakrutan på Alpinan såsom det gjordes på 80 och 90-talet. Någon som vet typsnitt, höjd på bokstäver och längd på text resp dekal? M V H Stephan Dagboken:Länk | |
|
Stephan- Ska du verkligen sätta på klistermärken på den fina bilen? Danne - H U M A N R A G E - |
|
|
skulle också vilja ha det coolltt...kan vi ha samma text stephan Länk |
|
|
Dandelue: Det är ju orginal ;) Hoppas nån har sin dekal i bakrutan kvar som kan hjälpa mig... M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Stephan: Då måste det ju stå på Tyska i sånna fall :) Alpinan är ju import :-D Hade inte Alpina någon schysst slogan då? Det e ju ingen BMW du har :) Mvh Tobias |
|
| BMW Type Regular. | |
|
Tobbe: Alpinan har vistats mer i Sverige än i Tyskland och fått uppehållstillstånd och då räknas man som svensk ;) Därför vill jag ha en dekal med svensk text. Loudnclear: Tack. Är det något officiellt typsnitt? Nu hoppas jag bara att någon kan hjälpa mig med måtten. Dagboken:Länk |
|
| Det stämmer inte att typsnittet på den dekalen var BMW Type Regular. Typsnittet var betydligt "högre" och fetare, men jag vågar inte gissa vad det kan tänkas heta. Du kanske kan snacka med nån gammal reklamräv i Solna, Stephan? Det borde väl finnas någon eller något kvar som avslöjar sanningen. :) | |
| Jag bara chansade, jag har inte sett det som Stephan menar. Typsnittet finns i ett flertal varianter regular, condensed, bold etc. | |
| Har någon en bild på dekalen? I sådana fall kan jag lägga ut lite krokar på att fåreda på vilket typsnitt det rör sig om. | |
|
Liste: Får börja med att fråga i Solna om de kan hjälpa mig. Codriver: Ska åka och hämta M5'an imorgon, ska se om det är någon av bilarna som står hos honom som har en sån dekal, ska ta foto isåfall. M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Nu har jag hittat en bild som jag tror har rätt font. Är det någon som kan lägga upp den? Jag mailar dig codriver. M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
| Maila mig så kan jag lägga upp den... | |
|
Jag har fått för mig att det är någon form av Helvetica bold.... :-/ Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
stensth: Du har mail... M V H Stephan Dagboken:Länk |
|
|
Här kommer bilden.... Länk |
|
| Det är helt klart en Futura. Troligen SH-XBoldCon. :) | |
| Enligt min kontakt som kört det i något specialprogram är det Futura Extra Bold Condensed. | |
| Codriver - mjo, men jag tycker att det är lite tajtare mellan bokstäverna än så, därav min teori om SH-XBoldCon. | |
| Ok det är inte det jag föreslog iallafall. | |
| För intresserade finns här en eps-fil med typsnittet nedbrutet: www.snowsurfer.se/Rally/Text.eps | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.