AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
450

Missljud 523

In
126
Ingmar

BMW X3 3.0iA -05
Hej
Undrar om nån känner till detta eller råkat ut för när jag står stilla och drar på gasen så är det nåt som skramlar under bilen och lika så när jag gasar till och släpper gasen så hörs ett metallliknande ljud , kan det vara nån plåt eller nåt som är löst , hoppas nån har råkat ut för nåt liknande hoppas det inte är nåt från avgassystemet eller katalysatorn...

Robert.O
Troligen plåten runt katten, inget at bry sig om. Bara ta fram gassvetsen o åtgärda..

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Eller så är det katten som är lös. Jag hade samma problem med min tidigare 528:a, dock lugnade det ner sig när systemet blev varmt. Om det inte lugnar ner sig när systemet är varmt är det förmodligen plåten som Robert säger.
hissa upp bilen på en ok mack ta tag i avgasröret och gunga upp o ner hör du ett klonkande ljud i avgas röret så är det katten det finns lösa katalysatorer att köpa men då måste du kunna svetsa för du får kapa ur den andra katten
In
126
Ingmar

BMW X3 3.0iA -05
Det verkar som bilen blir slö vid gaspådrag också , kan det ha med katalysatorn att göra? Väldigt rått ljud i motorn:

In
126
Ingmar

BMW X3 3.0iA -05
Ingen som känner till nåt om detta ?
Hur är det kan man ersätta katten med ett annat avgasrör det finns ju sportsystem att köpa?
Fungerar ej syresensorn om katten är lös?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.