AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.199

Mobiltelefon med Mp3 -spelare inkopplad till bilstereon

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Hej!

(BMW 528 touring -98 med Buisness CD och utökat ljudpaket , typ basdlåda mm. Allt = original från fabrik.)

Jag har lite funderingar med att koppla in min mobiltelefon till min originalstereo. Eftersom min mobil har en mp3-spelare kan jag isåfall spela upp mp3-låtar i originalstereon. Hur skall det här kunna gå till? Jag har en ljudutgång på mobilen som jag på något sätt vill koppla till någon ljudingång på bilstereon/förstärkardel. Finns det någon ingång på stereon/förstärkardelen som jag kan använda mig av? Eller är jag ute på djupt vatten? Går detta över huvudtaget att fixa(utan att det kostar 5000 att läna in till någon sk. audio-speciallist)?

Om jag lyckas med detta slipper jag att köpa cd-växlare eller byta ut min fina originalstereo.
Förresten om jag hade köpt en cd-växlare...finns det isåfall någon ljudingång färdig att koppla in sig mot...och isåfall borde jag väl kunna koppla in min mobil/mp3 där också?!?!

Tacksam för alla svar!

"It's furious to be fast!"
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Möjligheten finns ju att sända signalen från Mp3-spelaren via FM-bandet och ta emot den direkt i radion. Sändare finns att köpa rätt billigt, men tänk på att Post&Telestyrelsen kan ha synpunkter...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Någon måste väl veta ifall det finns någon ljudingång på bilstereon/förstärkardel? Hur kopplar man annars in en original CD-växlare, klippa & tvinna eller?

"It's furious to be fast!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.