|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har just köpt en 330i 2003 med navigering Professional 16x9. Ska hämta den om en vecka. Har några frågor om det. Vilken skiva följer med? Fabrikat på kartsystem? Ställa om till svenska? Kartorna enbart för Tyskland? Hälsningar Anders | |
| Varför inte fråga säljaren vilken skiva som medföljer? | |
|
Hur det är på en -03 vet jag inte, men på min -01 kan man bara välja tyska eller engelska som språk. CD-baserade navigationssystem har olika skivor för Tyskland och Sverige, men de DVD-baserade rymmer givetvis mer och där kan nog många länder samsas på en skiva. |
|
|
Man kan ladda 7 olika språk i navigatorn (dock bara 2 eller 3 samtidigt beroende på modell) via BMWs servicedator DISplus men dock inte svenska. Det finns CD/DVD skivor ifrån BMW, Navteq, VDO Dayton och TeleAtlas som kan användas i BMW. CD skivor finns för de olika regionerna i Europa inklusive Skandinavien och de ny DVD skivorna täcker hela Europa. BMWs skivor brukar uppdateras 2 gånger per år. Länk /RS2 |
|
|
Tack för hjälpen så långt! Jag prövade med mitt chassinr, fick detta svar: No CDs or DVDs were found matching the chassis number entered. Please contact your local BMW partner Jag har kollat flera ggr att jag slagit in rätt. Bilen är också utrustad med navigering Professional vid leverans. Kostar det pengar att ladda från SISplus? Vet någon vad det är på fabrikat på mitt system professional? Hälsningar Anders |
|
|
Anders, Du har en Mk4 navigationsdator som kan läsa både CD och DVD skivor och språken som är laddade är antagligen tyska och engelska så det är bara att skaffa en kart CD för Skandinavien (eller DVD) och tuta och köra. Nedan har du några bra länkar med mer info om programversioner, mm. Länk Länk /RS2 |
|
|
Kan det funka med någon av dessa? "BMW Navi 2005-1" eller "Teleatlas 2005 till en Audi" Hälsningar Anders |
|
|
Det är bara CD/DVD skivor avsedda för BMW som fungerar. Audi har ett helt annat navigations system och format på kart skivorna. /RS2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.