|
|
|
|---|---|
|
Jag har tröttnat på min sänkning 50/15 och ska sätta på orginal sänkningsfjädrar för e36 m3. Vet någon hur mycket detta sänker från orginal? 15/15? Fjädrarna är svarta med röd prick på och bmw nr. Bilen är 325CiA -93 | |
|
Är det verkligen ingen vänlig själ som kan tala om detta för mig? Alltså, sportfjädrar jämfört med orginal till 325 e36. Hur mycket lägre? (är så jobbigt att prova) |
|
|
Ca 15mm! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack Johan B! |
|
|
35/15 sänker väl M-chassit jamnfört med standard, eller har jag fel? Min ögonsten: Länk |
|
|
Går det verkligen att dunka på M3 grejer rakt av på en 325a? Har för mig att M3 är tyngre fram än vad 325i är. Du borde nog leta efter M-sportchassi till sexcylindriga E36or. Alternativt en vanlig 30/15 sats från t.ex. H&R, den sänker din bil så den får nästan exakt samma höjd som en standard M3. Jag har hört att M-sportchassit gav en 15/15 sänkning jämfört med original. Tror detta är någon slags fabriksuppgift. Detta stämmer dock inte då jag mätt på en del bilar, det handlar snarare om 35/15 som Jimmyboy säger. |
|
|
M-fjädrarna skall tydligen ha suttit på min bil förrut så nog går det. Jag provar och återkommer med resultat! |
|
|
Nu är det bytt! Blev ca 30mm högre fram och 10mm bak? Länk |
|
|
Nicke666: Då stämmer det med 35/15 då ju ;-). Kommer antagligen att sätta sig dom där 5mm efter ett tag. Blev du nöjd med resultatet? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jimmy: Jag höjde bilen från sänkning 50/15. Med 17" blir det ganska lagom komfort/sport. Men jag får lära mig att inte ta 90 graders kurvor i 100-blås längre ;) |
|
parolof |
Vad har du för profil på däcken? 45 profil?? |
|
Japp, 215/45 17" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.