AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.013

vad för framsystem kör ni med E36

hej
tog just bort mina högtalare där fram satt 2 gammla noka speakers 25 w, låter inte mysigt, så måste fort köpa nya, hade tänk max 2000 kr, ha ni några ideer vill ha bra dunk
DLS Magnesium serien är inte dum ligger runt 2000:- hos www.nardik.se.
Lirar rät bra vet dock inte vilken bilmodell du har och vilka storlekar som du är ute efter.
Gå in på www.nardik.se och kolla på DLS högtalarna.

MVH Jimmy
Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Jag har precis köpt dls magnesium. Monterade slutsteg och drog fram kablarna till delningsfiltren idag. Men hur ska jag ansluta kabeln till diskanterna? Hade tänkt montera dessa i orginalhålen i dörrarna. Att få in dom i dörrarna borde ju inte vara några större problem. Men att få kabeln därifrån å ut till delningsfiltret verkar minst sagt knepigt. Någon som har gjort detta??
Använd de redan fördragna kablarna?
Eller så drar du nya det har jag gjort och tättat ordenligt med gummeslang i dörren.

MVH
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Dra nya kablar hade känts bäst. Kör du själv med 2vägs system fram Dubilidu? Du har inga bilder på din lösning? Mvh
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Jag har MS6 kitet fram i min E36 Coupe...
Kablarna drog jag tillsammans med de andra kablarna som går ut i dörren. Alltså genom gummi"grejen" mellan gångjärnen i dörren. Denna lossas med två skruvar och sedan är det en hel de pill men det blir bra...

Ska sätta dit en extra MS bas nu + diskant och 3tum dome från Iridium. Ska bli kul att testa. MS basarna är mycket bra...

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Så mycket pill är det väl inte att få igenom ett par extra sladdar till dörrarna? Jag Gjorde som BlueBeemerBoy o drog tillsammans med de andra kablarna. I kontakten som sitter mellan dörr o kaross så finns det lämnat ett litet hål som precis räcker för o få igenom ett par extra sladdar. Lite knep o pill men det går.
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Ok. Funderar lite på å sätta diskanterna i den lilla plastbiten vid backspeglarna. Tycker diskanterna är lite konstigt placerade orginal, spelande rakt innåt från dörrarna. Även om det känns lite galet å flytta diskanterna ännu längre från mellan/midbasen så borde väl detta ändå vara bättre än å ha knäna upptryckta mot dom. Men i vilket fall som helst så måste ju ny kabel dras ut.
Några konstigheter å montera ner dörrsidan?
WG
155
WGiant
535 -92
drar upp en gammal tråd..

Håller på att dra nya sladdar till dörrsidorna men får ej till det. Tänkte dra tillsammans med andra kablar genom gummi-grejen, men befintliga kablar är så tajta så när jag har skruvat låss gummi-grejen kommer man inte åt att pilla dit nya kablarna...
BlueBeemerBoy och Peter_1982 har ni några tips ?

Bilen: Länk
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

*WGiant*
Kolla igen. Det var ett tag sedan nu men jag har för mig att det finns ett extra utrymme i plastgrejen där som du kan få igenom dem i.
Är det själva gummit som du ska har problem med så har jag ett tips.
Jag antar att du lossat skruvarna som håller denna grejen (2st)
Stick igenom en mejsel hela vägen genom gummigenomföringen. Med hjälp av denna kan du töja lite om du förstår hur jag menar så att du kan få igenom kablarna.
Var försiktig bara så att du inte tar sönder ngt när du ska ha igenom mejseln. Jag använde lite såpa också för att kabeln skulle glida igenom lättare och utan att få skador.
Det är som sagt lite pill men det funkar. Ta det coolt och bli inte förbannad =)

Ska snart ge mig på det där igen själv. Nu blir det dubbla MS6 basar fram i dörrarna + ett 3" Iridium mellanreg och en Iridium diskant =)

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Wgiant. Jag gjorde precis som Bluebeemerboy skrev. Tog en rejäl skruvmejsel, tejpade fast kabeln med universalhjälpmedlet silvertejp å lirkade mig igenom. Gick hur bra som helst. Dokumenterade hela bygget med kamera, så vill du ha bilder på hur jag gjorde är det bara å adda zcuse@spray.se på msn eller dra iväg ett mail så skickar jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.