|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla snillen! Jag har problem, gick ut i garaget i dag för att se över min slumrande skönhet. Batteriet är laddat osv, så jag tänkte väcka hennu ur sin vinterdvala. Men när jag vred om nyckeln så tändes varningslampan för Airbagen ocg ville inte slockna, några fler som har detta problem? Vart ska man börja felsöka? Jag menar bilen har bara gått 4500 garanterade mil, lite bättre kvalitet borde det väl vara på våra kära bilar. Tacksam för svar av någon som vet, inte tror sig tro att han/hon vet. MVH Z3MPOWER | |
|
möjliga fel: -bältesstäkare paj ( förväntad kostnad 1500kr) -sensormattan till airbag paj ( 2000kr) -glapp i kontakten. (BMW gruppen tar 400kr att återställa lampan) för övrigt sök på ämnet, det verkar vara det mest typiska problem som återkommer här på forumet |
|
|
Jag hade samma problem för några år sedan, då berodde det på att jag hade satt mig ner lite för snabbt i förarstolen och att airbagsensorn fått fnatt pga. det. Verkstaden nollade bilens felminne och vips blev allt som det skulle igen! Kolla så att inte någon kabel under stolarna har lossnat, vet att folk som plockat ur stolarna (och därmed kopplat ur alla kablar som är kopplade till dem) och haft tändningen påslagen fått airbaglampan att lysa. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Även jag hade samma problem, fixades på samma enkla sätt som Masten beskriver. Det var sladdarna till bältessträckaren på förarsidan som glappade. /Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.