AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
672

bmw 750n läker bensin

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
Ärligt talat angående min bmw 750 jag ska byta den mot en mercedes idag en diesel. Jag orkar inte med att kombi instrumentet är sönder, att värmefläkten är sönder, att färddatorn är sönder, att det inte finns värmestolar fram, att det är stora hål med rost i bakskärmkanterna att dimljusglasen är paj. Att tankmätaren står på noll. Men annars är den väl ok att köra tycker jag för att vara en Lange version. Sedan så finns det inte ratt inställning på den det är dåligt och skall vara en lyxbil, alltså 735an jag hade från -87 hade justerbar ratt. Så jag tror nästan 735orna från -87 har mer lyx än en 750ial från -88 på 87an fanns det elsäte bak å fram elstolar fram å bak. Hörrni gör jag ett dåligt byte om jag byter 750ialen till en diesel mercedes som är ombyggd den har 2,5" avgassystem, trimkam, extraktor rör, det är en diesel turbo med intercooler, ner stylad med kjolpaket osv .
Sen igår läker den bensin genom sidan av tanken hur det har uppstått vet jag ej eftersom jag bara glidit med den genom stan. Den är ju skön att köra å så men synd det är en bensin. Finns bmw 750 med diesel? jag såg det fanns E38an modell av 740D på 280 hk.

Så gör ja ett dåligt byte??? är det värt å kosta på allt på en 750ial -88 ?

Bilen har gått nere i södra sverige därför så mycket rost på den, när ja fick tag på 735an här i norrland så var det typ ingen rost alls 1 liten fläck på bakluckan.
ta
144
tamtech
750i -00
extraktorrör på en diesel turbo...lägg av va.. vilket skämt.

men det låter som din BMW är ett "gör det själv" objekt.. men o anda sidan...det e nog mercan åxå..
bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
men ja fick läkaget att stoppa med en tanktätning som ja fick tag på okq8 så om ja byter bort 750n så lär ja må dåligt resten av livet att jag tog en mercedes istället
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.