AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.225

Pris på byte av topplockspackning BMW M3 -93?

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hejsan.

Nån som vet eller har nån aning om hur mkt en eventuell topplockpackningsbyte skulle kosta?

Är det mkt jobb och göra det själv och är det svårt?

Tacksam för svar.

/Edvard

/Edvard
M3
117
M3_POWER
540iT M-Optik 6vxl -98
Hej...

En sotningssats med alla packningar till toppen kostar strax över 3000kr hos bildelsimporten. sen ska du ha topp bultar tror dom kostar 600:- för alla.

Jag har själv bytt topplockspackning på en M3:a.
Det är trångt och bökigt. Men det gick bra, tills jag skulle montera ihop vanosen!!!! (mycket känslig rackare). Fick tillslut lämmna in bilen till en BMW verkstad, dom tog 13000:-!!!! för att justera in den....

Så mitt råd till dig är att lämmna iväg bilen för rep... Ring runt och hör med olika ställen.

Lycka till

Mvh Ante

warbus
Tjena!
Har haft samma problem!
Det jobbiga är inte att montera bort toppen (vissa det är lite trångt och pyssligt = kräver tålamod) problemet uppstår när du ska montera den på motorn och få VANOS:en att fungerar smärtfritt! Jag lovar att det är ett JÄVLIGT jobb! Mitt råd är att lämna in det till någon som garanterat kan, det behöver dock inte vara på BMW!!

Lars H
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Det stämmer, det kostade ca 12200 kr att byta topplockspackning på en M3 93 och då hade bilen rullat
7500mil.Hur mycket har din M3:a rullat bumber?
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjena.

Min har rullat 13100 mil.

Men packningen har inte gått, utan det var fukt i tändstiften samt en flaska Injection cleaner som ställde till det för mig...

Nu funkar bilen bra igen.

Vart bytte du packningen? På BMW verkstad?

/Edvard
CE
221
CETE
M3 Cab -03
325i -05
Packningen byttes i Vimmerby tror jag att det var har papper hemma, av förra ägaren till bilen
på en aktoriserad verkstad där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.