AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.262

Byta fjäderbenstallrik eller dämpare? däcket tar i...

Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
hej alla.

jag är säker på att jag har läst det förr, men kan inte hitta det.

Mina fälgar tar i den undre fjäderbenstallriken. vad f*n ska man göra?
Nya framdämpare som inte har så breda fjädrar/fjäderbenstallrikar?? vart köper man sånt som passar en E34 525??

Man skulle kunna ha en fet spacer men då skulle däcket sticka ut låångt utanför själva karossen. inte så smart kanske...

Några förslag? (att byta fälgar är det inte tal om :-)

/Richard
andra fjäderben med mindre fjädertallrikar finns inte, fjädrarna måste ju ha dom dimensionerna som dom har :)

det du får ta till är spacers så att däcken kommer ut, hur mycket tar däcken i ?

MVH
Johan K
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Eller coilovers, då går det också dit.

Vi har coilovers.

/Andreas
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
kolla upp vad det finns för coilovers satser till din bil... de brukar i allmänhet ha "mindre" omkrets på fjädrarna... vet iofs inte vilken omkrets dina original har då men..

going 2 fast.. expect nothing less..
www.fearthis.se
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vilka fälgar har du?
Har de rätt inpressning?

Låter nästan som om du använder en fälg som är anpassad för t ex E36 till din E34 och då hamnar hjulen för långt in i hjulhuset!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
tjo.

ja fälgarna är inte "direkt" gjorda för en E34, men dom e feta som fan. Men jag ska sälja dom nu tyvärr, orkar inte hålla på å ändra så mycke bara för att få platts me dom.

Och Coilover Kit är inte direkt så billigt så de e försvarbart att köpa det bara för att få platts med ett par feta fälgar. hehe... tyvärr..

men jag hade för mig att jag har läst om detta ämne förr om nån som svetsade om och så.. jag har letat som f*n men inte hittat nått... jaja...

/Richard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.