|
|
|
|---|---|
|
Hej alla goa BMW entusiaster, Skriver mitt första inlägg och det lär inte bli det sista...=) jag är på g att köpa en e32:a mycket billigt, men den har vissa fel med sig, framlampor mm i elektroniken fungerar ej samt att den läcker hydraul olja som ett såll. Det första felet hoppas jag är huvudsäkringen som jag läst om här på forumet och det andra med oljan har jag ingen aning om, lite som att köpa grisen i säcken kanske när jag inte vet sar det läcker men undrar om nån vet om det är ett vanligt fel samt om någon anser att jag skulle avstå från köpet, och isåfall varför. Ha det gött alla Bayriche friends =) | |
|
Du bör vara medveten om att det är lite mer än styrningen på dessa vagnar som drivs av hydrauliken så felkällorna kan vara många om du inte vet var det läcker. Är den en V12:a eller nått lite mindre det gäller? Med rak sexa i maskinrummet blir det bättre plats och mera lättmekat. Du bör och veta att elsystemet är av modell stort och är det inte något standardfel man springer på (senapsrelä, LKM etc) så kan felsökningen blir 'lite' knepig. Men är man lite hemma på el och kan ta till sig denna fina skrift Länk är elfelen lösbara. Lycka till! E32 är trots allt en rätt skön glidarbil så lite tid får man offra på den. //Magnus |
|
Ras.mus |
Tycker det låter lite som om säljaren har kollat felen men insett att det blir alldeles för dyrt att reparera. Så hade jag varit du hade jag backat... Det där med huvudsäkringen kan vara sant, men det kan också vara en massa annat! Hydrauloljan läcker kanske i en dämpare till nivåregleringen. Då åker du på en ny dämpare = svindyrt eller så får du plugga systemet och montera vanliga. Såå, ifall du inte känner säljaren och det verkar lite skumt kan du räkna med att det är minst dubbelt så skumt som det verkar! |
|
Känner inte säljaren direkt själv men vet att han själv inte är hemma och inte är känd för att göra bra bilaffärer så tänkte jag att man kanske kunde gjort ett klipp och fått sig en kokainsläde.=) Det är en 735:a och kunnig på elektronik är jag, men inte bilelektronik direkt men det är ju sant det kan ju vara vad som helst. Var och kollade på den idag och stötarna var i botten samt att det syntes att olja runnit ut vid vänster bakhjul. Brukar det vara stötarna som ger sig?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.