AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.188

Bmw 325iXA Touring?!?!?

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Finns det många sådanna eller???

Tycker de verkar heldumt att ha en sån..
det kanske bara är jag som tycker det, eller??

---
King of the road
jag tycker det verkar hel dumt att ha en daihatsu och sitta på ett bmw forum,kanske bara e jag som tycker det ? ;)
hampe m3
hahahah, en av dom bästa svaren ja någosin hört på en av dom bästa frågorna ja någonsin hört..(läst) ;)
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
MOGET! ;oP

---
King of the road
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wizzard: Du får gärna dela med dig varför detta skulle vara heldumt.

___
//Ulf
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Har en polare i V-ås som sitter på en Dhaihatsu 3cyl md en liten turbo. Ska tydligen vara nåt speciellt med denna bil. Jag förstår dock inte men jag håller naturligtvis alla tummar för att projektet skall lyckas.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Hade en 328 tills förra helgen som då såldes och nu letar jag efter en e30 touring. Daihatsun är våran andrabil/stallbil.

Den är som bmw reklamen "När du inte älskar att köra" köp daihatsu

Men fan så rolig på vintern!

---
King of the road
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wizzard: Fortfarande nyfiken på vad som är heldumt...

___
//Ulf
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Programmer>>>

Anledningen till att jag tycker de vore dumt är
1: Bmw sexor ska växlas manuellt för att få ut de lilla extra.
2: 4WD automat kan inte vara lätt/lika kul att sladda med som manuell, heller inte ta sig fram över stock å sten

Och jag förstår inte varför man ska ha en IX om man ska "glida" på E4an eller i stockholms innerstad. då räcker det till och med med en 318 automat.

Men smaken är ju som tur är delad!

---
King of the road
Wizzard:

Vart vill du komma med ditt resonemang??

Det är klart att en Opel Corsa 1,0 räcker som fortskaffningsmedel från punkt A till punkt B. Men det innebär väl ändå inte att alla andra bilar är totalt omotiverade? En bil ska väl kunna användas till mer än att "glida på E4:an eller i Stockholms innerstad"... Och sen KAN man ju om man känner för det köpa en bil med större motor än man nödvändigtvis behöver...?!

"Det finns inga dumma svar, bara dumma frågor" ;)

//Chrille
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Är nog en helschysst kombination att ha en sådan för någon som kör bilen året om, har hus lite avlägset, vill ha lite trevlig motor men ändå bra komfort. Automat är underskattat i Sverige.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jag känner en flitig Forum-skribent som äger just en 325iXA Touring (E30 alltså), och såvitt jag vet är han lyrisk över vinteregenskaperna på den bilen. Kan tilläggas att han bor så till att 4WD behövs för att komma när det snöat rejält....

/// Gunnar E.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jag är en flitig Forum-skribent som äger en 325iX Touring(tyvärr inte Automat) som jag är lyrisk över vinteregenskaperna på...=) Är inte lika lyrisk över hållbarheten på motorn=(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.